Köret hajdinával

A hajdina régmúlt idők eledele, ma újra a gasztronómia hatótávolságában. Sok az ételallergiás ember, akiknek szintén megoldás lehet a hajdina, mint köret.
Nálam egy zöldséges-vegyes megoldásként szerepelt ebben a receptben, méghozzá halétel mellé. Kedves barátaink horgászataik eredményét szívesen továbbítják a vendégház konyhájára, így a közeli Széki-tó rendszeres halétel-forrásul is szolgál. Legtöbbször ponty a zsákmány, de szívesen átveszem a keszegféléket is, hisz halászlé-sűrítményként, paprikás sültként, házi olajos halként is tudom hasznosítani őket.
Az alábbi képek rántott pontyszeletet mutatnak be, hajdinás körettel, ahol paradicsom és csemege kukorica képezi a tál alkotóelemeit. Fűszerezés: sós-borsos, és illik hozzá a majonézes öntet, ha lehet, azt is inkább a házilag készítettet, mint a "gyári" változatot részesítsük előnyben, az egészséges táplálkozást szem előtt tartva. A fotón házi "bedobálós savanyúság", egyenesen a Bodzás Vendégház fóliájából!
Rántott ponty hajdinával, házi savanyúsággal

Kukoricás-paradicsomos-hajdinás köret

Megjegyzések

  1. Mikor többszörös diétán voltam a hajdina volt az alap, amit ehettem. Fantasztikus illatú ételek készültek belőle, de nem tudtam megenni őket. Nem értettem, mert sokfélét megeszek. Így nagyon gusztusos, s ponty mellé főleg. Lehet, hogy évtized teltével ismét próbálkoznom kellene vele. (Már egy évtized? Igen!)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is azt hittem, hogy ízetlenebb lesz, hisz mindenhol azt olvastam, hogy erőteljesebb fűszerezést igényel. Ezzel szemben azt mondhatom, hogy nem semlegesebb például egy rizsnél...

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Füstölt nyúlcomb

Nyúlszalámi

Feta sajt készítés