Currys-almás bárányragu - ahogy a Bodzás vendégeinek készítjük

Kecske-, gida-, bárány-, birka- és most még szürkemarha borjúhús is van a palettánkon a halfélék, a tyúk, a jérce és nyúlhús mellett. Ezek nagy részét környékünk és barátaink állományából szerezzük be, a nyuszi meg a tyúk nálunk is "megterem":)) A szárnyas husik hamarosan kibővülnek kacsával, libával és az értékes gyöngyössel. Ezzel az alapanyag listával várjuk az őszi-téli vendégeket, ha szeretnének egy kis háztáji húsfélét  kóstolni.
Mai vacsora tippem teljesen igazodik az ősziesre fordult időjáráshoz, hisz szinte minden hozzávaló az ősz kincse.
Lássuk tehát. Az étek fantázianeve Currys-almás bárányragu főtt rizzsel, pirított mogyoróval.

Hozzávalók:

800 g bárány apróhús, lapocka
50 g vaj
1 nagy fej hagyma
2 ek. liszt
2 ek. curry, őrölt bors
5 dl húslé
5 db nagyobb savanykás alma

rizs, 2 marék mogyoró

Elkészítés menete:

A húst megtisztítottam a hártyáktól és kb. 2 centis darabokra vágtam. A nagy fej hagymát aprítottam és a felforrósított vajon puhára pároltam. Rádobtam a kockára vágott húst és folytonos keverés közben erős tűzön megpirítottam. Félrehúztam a tűzről és beleforgattam a liszttel elkevert curryt., sóztam, borsoztam. Kihangsúlyoznám, hogy nem kell sajnálni a curryt belőle, hisz most ez lesz a fő ízvilágunk - és mellőzzük a hagyományos fokhagymás-szalonnás- paprikás elkészítést.
Felöntöttem a húslével, és lassú tűzön, sokszor átkevergetve 1 óráig puhítottam a húst. (Bestaubolt ételeket nem szabad magukra hagyni, mert a liszt odaég, s vele a bárányremek is. keserűvé válik ...)
Legvégül hozzáadtam a kockára vágott almadarabokat, újra forraltam a ragumat, és már kész is volt. Az almát nem főztem puhára, meghagytam egy pici roppanósságot.
Közben a megtisztított mogyorót szárazon megpirítottam és elkészítettem a párolt rizst.
Elégedetten szemléltem a végeredményt, mert úgy külcsínben, mint ízben fejedelmi harmóniát sikerült összehoznom:))
Pirul a bárányragu
Alma és pirított mogyoró
Hmmm...Kész...

Van még, aki nem szereti a bárányhúst?

Megjegyzések

  1. Én rajongok a bárány ételekért - ez is nagyon finom !

    VálaszTörlés
  2. Én is annak a híve volnék, hogy szakadjunk el a sertés-csirke és pulykamell, esetleg a marhahúsos pörköltek, gulyások világától - és próbáljuk ki az egyéb ősi állatainkból nyert húsételeket, főleg, ha azok valóban háztájiak, és nem nagyüzemi hízlaldákban nevelkedtek.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Füstölt nyúlcomb

Nyúlszalámi

Feta sajt készítés