Aszalt paradicsom

Május óta felépült a fóliánk és benne nevelgetjük a paradicsom és paprikapalántákat, valamint 2 tő uborkát. Közben a paradicsom kinőtte a fóliát, 5 tövet menet közben felástunk és fólián kívülre telepítettük, a tyúkok nem kis örömére...Mondanom sem kell, hogy ezeken a töveken csak kb. fél méteres magasságban tudnak "zöldellni" a paradicsomok, mert alig kezdenek "narancslani", a szárnyasok addig ugrálnak-röpködnek körülötte, amíg szó szerint lezabálják. No ennyit a paradicsompalánta és a tyúknevelés együtteséről:))
Azért boldogságos gondolat, hogy legalább a szárnyas állomány jól érzi magát, kapirgálás közben növényi vitaminokhoz is hozzájut, és ebből eredően az októberre várható tojásmennyiség olyan bio, de olyan bio lesz, hogy csuda!
Azonban, ami a fóliában megtermett - és folyamatosan terem - alkalmas akár az aszalásra is. Mindennapi reggelijeinkhez fogyasztjuk is derekasan a házi paradicsomot, a felesleget pedig aszalásra kárhoztattam.
Amíg napsütéses jó idő volt, a felszeletelt paradicsomokat a napon szárítgattam, este bevittem a konyha hűvösébe. A kicsordogáló paradicsomlét folyamatosan leöntözgettem a tepsiről és a tyúkocskák folyadékutánpótlására használtam fel. - Aki még ezután kér elszállásolást a Bodzásban és netán élelmezést is kér, az legalább tudja, hogy itt tényleg bio körülmények között nevelkednek az állatok...-
Az aszalás felgyorsítása érdekében - mivel sajnos, az időjárás nem kedvezett a további napon szárításnak - a sütőt is igénybe vettem, és sok órás langymeleg sütőben tartás végeztével az aszalt paradicsommá véglegesült terményt olívaolajjal gazdagított üvegekbe zártam.
A faluba látogatók és birtokunkra betérők nem kis örömére.
Amit nem vásárolnak meg, azok várják például egy paradicsomos bagettként való megdicsőülésüket...


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Füstölt nyúlcomb

Nyúlszalámi

Feta sajt készítés