Medvehagymás puliszka

Csak mert szezonja van.
Kissé megijedtem a sok medvehagymás túrától, amik elözönlik a netet, és sietve fogtam fülön életem párját, nehogy lemaradjunk az idén is a begyűjtésről. - Tavaly már bőven  a virágzáskor kaptam észbe, amikor már nem zsenge a levele és kissé kesernyés is. Úgyhogy akkor kihagytam és inkább kedves barátnőmmel barteroztam medvehagyma-ügyben.
Most viszont  zsengébbnél is zsengébb levélkéket sikerült "aratnom", ebből készült a címbeli finomság, amit önmagában, és húsok mellé köretnek is ajánlok. Paraszti ételnek is nevezhetném, de nagyon is megállja a helyét a mindennapok konyhájában. Sok menő étteremnek is látom az étlapján a puliszkát: van ahol sósan - mint ez is -, és van ahol édesen kínálják, lekvárral, gyümölccsel, cukrozott szószokkal.
Nos, ez így készült:

Hozzávalók:
- 20 dkg kukoricadara
- 2 dl tej + pici víz
- só, bors
- evőkanál vaj + egy pici a főzéshez
- 1 tyúktojás
- 1 marék reszelt sajt + szelet sajtok a tetejére
- ízlés szerinti mennyiség medvehagymából

Elkészítés:
A kukoricadarát 2 órára beáztattam a tej és víz keverékébe.
Kivajazott edényben puhára főztem. (kb. 10 perc) Kavargatni kell, mert leragad.
A puha kásához kevertem a többi hozzávalót: a vajat, a sajtot, a tojást, a fűszereket és a medvehagymát.
Muffinformákba kanalaztam, a tetejére még sajtszeletkéket raktam, és 200 fokos sütőben ráolvasztottam a puliszkára. Az előmelegített sütőben így még 10 percet sült a kása.

Itt grillezett paprikás csirkeszárnyakkal tálaltam, házi lilakáposzta salátával.

A nagyobb adag medvehagymát pedig nyersen ledaráltam, és sóval tartósítva tettem el későbbi felhasználásra. Krémlevesek illetve pogácsa ízesítője lesz ebben a formában.










Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Füstölt nyúlcomb

Nyúlszalámi

A jancsikályháról