Gannai kuriózumok

Ganna - lakhelyünk, egy egyébként is csodás falucska a Bakony lábánál, szelíd lankák között, de kulturális értékei miatt is egyre több látogató keresi fel, akár autóbuszos kirándulás állomásaként, akár bakancsos turistaként, vagy kerékpárral, motorral, és a hosszabb távon időzni kívánók is megtalálják itt a számításukat: e picinyke falu lélekszámához viszonyítva sok szálláshellyel rendelkezik. (közte természetesen a Bodzás Vendégházzal)
Az Esterházy mauzóleum - az Esterházyak egyik temetkezési helye Magyarországon. Az épület önmagában is érdekes építészeti látnivaló, a kripta és lakói pedig további izgalmas történeteket rejtenek, amit vezetett látogatás keretében lehet megtekinteni.
Most egy másik érdekes adalékot említenék meg falunkról, mégpedig Táncsics Mihály segédtanítóskodását. Az ő és Petőfi Sándor jelenlétéről településünkön egy könyvecske megsárgult lapjain szereztem tudomást, mégpedig a Pápai Termálfürdő ingyenes könyvtárában, amíg Fefére vártam a súlyfürdőben. Természetesen Táncsics itt tartózkodását mellszobra is hirdeti a templomkertben, Petőfi megjelenését viszont vitatják.
Íme, ezt találtam:


Megörökítettem egy döbröntei adalékot is,Kisfaludy Sándort, aki regét írt a várról, ezt egy régebbi bejegyzésemben örökítettem meg ITT!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Füstölt nyúlcomb

Nyúlszalámi

Feta sajt készítés