Mediterrán ízvilágú nyúlcomb

Fantasztikus harmóniájú ételkölteményt sikerült a vasárnapi asztalra varázsolni. Ha hozzájuttok természetes tartásból származó nyúlhúshoz (pl, lapocka, comb), mint amilyen nálunk is lesz(van)
akkor próbáljátok ki az alábbi receptet:

Hozzávalók:

- nyúlcomb, lapocka
- zsályalevél, rozmaring, fenyőmag
- balzsamecet
- zsiradék (pl. kacsazsír)
- tej
- só, bors

Elkészítés:

Az előzőleg befűszerezett (só, bors) húsokat lefektetjük egy kizsírozott(olajozott), zsályalevelekkel dúsan kirakott tepsibe.
A combokat (lapockákat) enyhén átdörzsöljük sűrű balzsamecettel, megszórjuk frissen morzsolt rozmaring levelekkel. Annyira szuper, hogy most ezek a fűszerek rendelkezésre állnak a biokertben, csak le kell szedni őket, semmihez sem hasonlítható a friss tavaszi fűszer aromája az ételekben!
A fenyőmagot enyhén megpirítjuk, szárazon, és elszórjuk a húsokon.
Tejet öntöttem alá, lefóliáztam, és a sparhelt sütőjébe tettem elősütésre. Kb. másfél óra után áttettem a villanysütőbe, meglocsolgattam a fűszeres húslével, amit közben engedett. Még kb. egy óra sülés-párolás, plusz fólia nélkül a combok  pirítása magasabb hőfokon (230 fok) kb. 20 percig, és elkészült ez az ízletes húsétel, bármely ünnepi asztal étke lehet, de nyúlhús túltengésben "szenvedőknél", és pláne a mediterrán ízvilág kedvelőinél méltó helye lehet a hétvégi asztaloknak is.
Mediterrán körettel fogyasztottuk: édeskömény gumót negyedelve, panírozva kisütöttem. Azért készítettem hozzá krumplipürét is, biztos, ami biztos, hátha a család konzervatívabb tagjai (szóval rajtam kívül a férjem és lányom is) meghökkennek a vasárnapi asztalnál. Sok-sok friss metélőpetrezselymet is kínáltam, ami szintén a Bittva-parti kiskert kincse májusban.
Nincsenek ínycsiklandozó fotók, a fantáziátokra bízom a végeredményt, és azt a felismerést, hogy egy csodás elkészítési móddal még azt az élelmiszert is meg tudjátok etetni a családdal, amit úgy gondolnátok, hogy nem. Igen, talán még a csigát is.
Mediterrán nyúlhús fűszerezés

Frissen szedett zsályalevél

Megjegyzések

  1. Nagyon jó recept a nyúlhoz nekem soha nincs elég fantáziám, pedig szeretjük. nekem csak orvosi zsályám van, de gondolom az is jó hozzá. Ki fogom próbálni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, a sok és frissen szedett fűszernövény a sava-borsa az ételnek. Én nagyon szeretem a tejben párolt húsok ízét, illetve a sültek fokhagymás tejben való áztatását sütés előtt.

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Füstölt nyúlcomb

Nyúlszalámi

Feta sajt készítés