Száraztésztagyár

A covid magával hozta a kenyérsütés feléledését, mindenki kenyeret gyúrt, elfogyott az élesztő a boltok pultjairól. A vendégmentes napokon én is készítettem újfajta kenyereket, péksütiket, kipróbáltam sokféle lisztet, holott magunk nem vagyunk nagy kenyérfogyasztók, különösen én. A háztartásunk is háromszemélyes jelenleg, amúgy csak kettecskén vagyunk emberrel.
Örvendtünk a házi kenyérgyártás feléledésének, én most továbblépek, épp azért mert alapból kevés kenyér fogy nálunk, viszont nagyon szeretjük a mediterrán étrendet, azon belül is a tésztaételeket, húsokkal, halakkal, szószokkal, adva van a madárhusi galamb, tyúk és kacsa formájában is, így rácuppantam a tésztagyártásra, használatba vettem a Marcato féle tésztagépet, amit anyukámtól örököltem. Egyelőre csak vékonytészta, és szélesmetélt hozzávalókkal rendelkezik, de mivel az első próbálkozások sikeresek voltak, be fogom szerezni a spagetti és ravioli gyártáshoz szükséges alkatrészeket is. Mediterrán - olasz - ételek kedvelőiként az első próbálkozások durumlisztből, sima BL 55 lisztből, valamint a simaliszt medvehagymával dúsított változatából készültek, sikeresen.
Az első próbálkozások sikerén felbuzdulva a tönkölyliszt is bevetésre került, itt azonban a lendület megtört - valószínűleg a tészta hosszú ideig várt a feldolgozásra, megkeményedett, a gép nem győzte kiköpködni a száraz darabokat, és én is megszenvedtem a feldolgozást, tripla annyi időbe telt feldolgozni a tésztát, mint az elődjét durumlisztből, és még így is rengeteg volt a selejt - a lisztmennyiség legalább 20 %-a. Ha erőt veszek magamon, és újból próbálkozom - kell egy kis idő a negatív tapasztalat feldolgozásához - mindenképpen azt kell alapul vennem, hogy a keményre kidolgozott tésztát nem szabad hosszú ideig állni hagyni, legalább fél órán belül fel kell dolgozni. Remélem, jól sejtem, hogy ez volt a fő probléma, nem pedig a recept, és a másfajta liszt.






Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Füstölt nyúlcomb

Nyúlszalámi

A jancsikályháról