Szelíd módszerek lovaknál

A lovaknál is időről-időre eljön a  védettséget nyújtó oltások ideje különböző kórokozók, jelenleg épp az influenza és a takonykór  valamint egyéb betegségek ellen  kombinált formában.
Nálunk főleg Maláta nem túl orvosbarát, Jenő doktornak már a szagától is irtózik, nyugtalanná válik. Füge a birkább orvoslátogatáskor, vele viszonylag hamar lehet végezni egy sima intramuszkós oltással. (A vénás már nála sem egyszerű, de szerencsére erre igen csak ritkán kerül sor)
Az állatorvosunk a mai hadműveletre új technikát hozott: Maláta szemeit bekötöttük és Feri körbe-körbe sétáltatta az istállóban, így elvonva figyelmét - és látását - az orvostól, hogy csak a feladatra koncentráljon. Persze Feri előbb elszédült, mint Maláta - hihihi - de a módszer hatékonynak bizonyult, egy pillanat műve volt az oltás beadása, és Feri sem lett istálló tapéta. (Különösen, hogy alig egy hete meszeltem, így hófehéren ragyog még minden))
Arra gondoltam, hogy legközelebb bevetjük ezt a szelíd módszert Malátánál a lószállító kocsira felmenésnél is. Próba-szerencse!
Akit érdekel a téma, olvasgasson a szaktekintélyektől, például:



Megjegyzések

  1. Majd egy másik életben lesz lovam is... Erre akkor világosodtam meg, amikor megitattam egy szomjas lovat. A kerítésen át nyújtottam a vödör vizet, attól féltem kiveri a kezemből a vedret. Olyan alázatosan és tapintatosan dugta fejét a vederbe, hogy hozzá sem ért. Noha végtelenül szomjas volt. Egész nap nem adtak neki inni, borzasztó meleg nap volt. Ledöbbentem. Miután három kortyból kiitta a vizet, olyan hálásan nézett szemembe, ahogy ember nem tud nézni...

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Füstölt nyúlcomb

Nyúlszalámi

A jancsikályháról