Csicsóka krémleves erdei gombákkal

Igazi csemege a vadon termett növények kedvelőinek, és azoknak, akik élvezettel készítenek és fogyasztanak el saját kezükkel gyűjtött alapanyagokból készült ételeket.
Ez a krémleves is ilyen, a hozzávalókból az erdei gombák már egy ideje a fagyasztóban csücsültek, a csicsókát pedig magam ástam ki a két kezemmel a földből a Bittva parton, ahová pár éve ültettem. Tavaly érzésem szerint felszedtem a földből mindent, ám idén hatalmasra nőtt szárakkal jelezték, hogy vannak, virít a sárga virágjuk, s bár helyileg nem épp ott mutatkoznak, ahová ültettem őket, de hát a föld alatt szétterül a gyökérzetük, amin a rizómákat növesztik, így szinte kiirthatatlanok, akár erdőségeket is képezhetnek, ha nem tartjuk kordában őket. A kert végében, a senki földjén igazán nem bánom, ha némileg elterjednek, és néhanapján roppanós vitaminbombát áshatok fel a reggeli vajas kenyérhez, vagy most épp ehhez a leveshez.
A jó idő miatt a sárgarépákat is bent hagytam még a földben, ezekből vittem fel a konyhára pár szálat a csicsóka leveshez.
Az elkészítéséhez tehát a következőket használtam fel:

-  5 db kisebb-nagyobb csicsóka megtisztítva
- 2 szál ujjnyi vastag sárgarépa
- 2 db burgonya
- 1 db vöröshagyma
- 2 gerezd fokhagyma
- 1 marék erdei gomba
- petrezselyemzöld
- evőkanál zsír
- 1,5 liter csontlé
- 1 dl tejszín
- só, bors, kurkuma

Az olvasztott zsíron megfonnyasztottam a hagymákat, majd rádobtam a felkockázott zöldségeket. Pár perc pirulás után felöntöttem a csontlével, sóztam, fűszereztem, és fél óra alatt puhára főztem őket. Botmixerrel pépesítettem, majd újraforraltam, és a gombákat ekkor tettem bele. Puhulásuk után ment a levesbe a tejszín - ezzel már nem főztem. Tálalásnál friss petrezselyemmel szórtam meg.
Kedvelni fogják azok, akik a megszokott zöldségleveses ízek után mást is kipróbálnának.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Füstölt nyúlcomb

Nyúlszalámi

A jancsikályháról