Életelixír: citromos-mézes gyömbérszósz

Nap mint nap újabb és újabb csodaszerek látnak napvilágot, fűszerekről, gyógynövényekről, zöldségekről derül ki a csodahatásuk, és tudományosan alátámasztott - ez nagyon fontos! - gyógyító erejük. Másnap esetleg épp az ellenkezője.
Hiszem is, nem is, egy próbát megér alapon én is elkészítettem fűszeres étvágygerjesztőmet - nem mintha szükségem lenne rá:))) -, azzal a jóleső érzéssel, hogy szuper alapanyagokból - remélem - minőségi házi gyógykészítményt állítottam elő.
Nem kellett hozzá más, mint gyömbér, citrom és méz, no meg némi víz.
Így készítettem:

A gyömbért meghámoztam és vékony szeletekre vágtam. Kevés vízzel feltettem főni, és lassú tűzön kb. egy óráig főztem. Szálas, nem könnyen puhuló növény a gyömbér. Az elfőtt vizet mindig egy kevéssel pótoltam.A pépesítést a botmixerre bíztam.
Egy jó nagy citrom levét és pár evőkanál mézet tettem hozzá és ezekkel is jól összekevertem. Üvegekbe töltve hagytam teljesen kihűlni.
Reggelente egy-egy kiskanállal eszünk belőle, és mondhatom csodás! Pompásan keveredik benne az édes, a savanyű és a csípős íz.
Lehet, hogy hamarosan kibújok a bőrömből, vagy kinő a harmadik szemöldököm? Nem tudom, és a kémiai hatásmechanizmusa nem is érdekel a dolognak különösképpen, fogyasztjuk, mert jólesik és finom, és örülök annak, hogy én csináltam.
Szeretettel ajánlom kipróbálásra!




Megjegyzések

  1. Kipróbálom, nyersen rágcsáltam - volna, de nem sikerült.

    VálaszTörlés
  2. Imádom a gyömbért, nagyon sok mindenre jó, pl. a gyömbéres lábfürdő megfázásra, csak sajnos akinek magas a vérnyomása, annak vigyázni kell vele.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Füstölt nyúlcomb

Nyúlszalámi

Feta sajt készítés