Trappista jellegű sajt

Említettem már, hogy kibővítettem a sajtválasztékomat tehéntejből készült sajtokkal is. Legyen kedvére való annak is, akinek a kecskesajt túl "pikáns".:)))
A tehéntejet magam is vásárolom, hol a faluba hetente kétszer bejövő hűtőkocsiról, hol pedig a szomszéd faluból, egyenesen a fejés után, még melegen. (Sajnos, a mi falunkban már senki nem tart tejelés miatt tehenet. A húsmarha kifizetődőbb...)
Ezt a sajtot a szeletelhető sajt mintájára készítettem, kb. 8 literből, így nagyjából egy kilós sajtot sikerült kihoznom belőle. A sajt felszínét olívaolajjal egyszer átkentem, és hűtőben tárolva kb. egy hét alatt nyerte el szép sárgás kérgét. A fotón friss bazsalikommal kínálva.

Megjegyzések

  1. nagyon ügyes vagy...imádom a sajtokat!
    a bazsalikomot főleg :)
    veszem a kis palántákat, és nem nagyon növekszik nálam, mondjuk ideje sincs sok, olyan gyorsan lelegeljük csak úgy magában a leveleit a kislányommal...

    mennyi idő, míg elkészítetsz egy ilyen sajtot?

    VálaszTörlés
  2. Edit: a várakozási idők miatt tart csak viszonylag soká...

    VálaszTörlés
  3. Húú, de nagyon guszta! Képzeld megkaptam a kecskéimet! Kecskemama és gidája! Elméletben mindent végig gondoltam, de most aztán bepánikoltam!!!!Szeretnék mindent jól csinálni, de olyan kevés a tudásom és a tapasztalatom!

    VálaszTörlés
  4. Szia! Nagyon jól néz ki, pont mint egy igazi hamisítatlan sajt, ma már ez is ritkaság.

    Üdvözlet Kéttornyúlakról :)

    Niki

    http://lakukac.blogspot.com/

    VálaszTörlés
  5. Nagymamis: gratulálok a kecsókhoz, legyen bennük sok örömöd, és semmi PÁNIK!!! Persze nyiladozó virágok ne legyenek a közelükben:))) (Hacsak nem a balkonmuskátlikkal akarod etetni őket: örülni fognak neki:))) Írj, ha valamiben segíthetek...

    Chiii: örülök, hogy itt a szomszédban is vannak olvasóim:))) Ha van kedved, írj magadról, sajna az angolnyelvű oldaladat nem tudom olvasni, de a munkáid gyönyörűek!

    VálaszTörlés
  6. Zsuzsa, köszönöm a dícséretet!

    Nem baj, a képeken vannak a munkáim, a szövegben általában valami másról írok, csak keveset magáról az ékszerről, legfeljebb, hogy miből készült. Csak természetes anyagokat használok, túl sok a műanyag így is a világban! Amúgy hétköznap Budapesten vagyok, hétvégén meg Kéttornyúlakon, illetve a környező erdőkön/mezőkön :)

    Ha van időd, küldj légyszi egy emailt a lakukac@gmail.com-ra és beszélgessünk :)

    Közben belinkeltelek a blogomra, szerintem mást is érdekelhet az életetek.

    VálaszTörlés
  7. Nagyon guszta a sajtod! A receptjét hol lehet megtalálni?

    VálaszTörlés
  8. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  9. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Füstölt nyúlcomb

Nyúlszalámi

Feta sajt készítés