A "fejlődés" megállíthatatlan

Mai bejegyzésem apropóját egy fantasztikus termék ajánlat adja: nem fogom pontosan megnevezni, de egy olyan oldat-adalék, ami a kertekben (ugyebár lassan aktuális lesz) fantasztikus termést-növénynövekedést garantál-generál. Mert persze a mesterséges intelligencia tudja, hogy érdekel a téma, tehát dobja elém a jobbnál-jobb, pénzért megvehető ajánlatokat.

De tudom-tudjuk-e, mi a fejlődés, azon túl, hogy iparágak létesülnek arra, hogy több és jobb legyen  bármi - ami a Földön pénzért elérhető és megvalósítható?

Művelhetem-e a földecskémet, kertemet anélkül. ,hogy figyelmen kívül hagyjam az agrár iparág legújabb termelési eredményeit ösztönző, gyárakban, kísérletekkel előállított termésnövelő anyagokat vagy a termést gátló rovarölő, permetezőket? Még ha modernnek, természetbarátnak is hazudja magát.

Van persze alternatív megoldás is: permakultúra, biogazdálkodás, csodaszavak, csodatörténetek, könyvben, okosságban, mind-mind pénzért, hisz az újdonság, az új világgal szembesülés, és a modernkori biogazdálkodás mind új tudást, és rettenetes pénzbefektetést igényel. Én azt látom, hogy ez mind félrevezet. A csoda biokertek, , kapálás, megmunkálás nélkülisége vonzó lehet a ma emberének - nekem is - mert épp a legmunkásabb kerti szezonban nem jutok el a kertemig. Vendéglátásunkban épp akkor van a "főszezon", amikor a különböző kártevők nekiindulnak a vetett termény szétrombolásának. 

Mulcsolhatok, hogy ne kelljen kapálni. Én eddig úgy láttam, csak lassítja a folyamatot a mulcs: előbb-utóbb előbújik a gaz, és mulcsolás mellett sokkal nehezebb lesz a gazolás.

Megtehetem, hogy emelt fővel mulcsozok, és nem törődöm azzal, hogy a mégis kinövő, és elgazosodó kertemre mit szól a szomszéd, pláne a kertkedvelő, jobbnál jobb ötletekkel rendelkező vendég. A megszállottak pedig tényleg tudják a tutit, időt, pénzt nem sajnálva, és sokszor persze bőséges segéderővel rendelkezve meg is valósítják az álomkertet. Nos, az én álmom egy olyan kicsi kertecske, ami ellát a legszükségesebb, általunk is szeretett növényekkel. Sajnos, itt a nyárfásban ez nem tud megvalósulni. Marad a balkonkert.

Nos, hát ebben a covidos-vendégmentes időszakban akár át is alakíthatnám azt a tervünket, hogy veteményes helyett pihenőkertet csináljunk a gyerekeseknek ,de akár a faluban nyaraló más vendégeknek is, egyszerű sportjátékokkal, bográcsozási lehetőséggel. Hát lehet, hogy az új terv sem tud megvalósulni...

Azért nem én lennék az én, ha legalább egy kis spenótot, sóskát, fokhagymát nem ültettem volna a málnabokrok közé. Itt nem fogják akadályozni a földmunkát, ha esetleg mégis nekifogunk a talajegyengetésnek.

Egyelőre azonban részünkről is post Covid időszak van, erőt gyűjtünk a betegség utánra.





(A képek a shutterstock.com-ról származnak)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Füstölt nyúlcomb

Nyúlszalámi

A jancsikályháról