Majonézes gévagomba-körtesaláta csilivel




Nincsenek magvas gondolataim, megyünk bele a nyárba, lassulunk, fáradunk. Kettészeljük a napot pihenőkkel, mert annyi a teendő, egyhuzamban már nem megy.
Az előrejelzések beváltak: az egész nyár betelt vendégekkel, úgy tűnik, tényleg idehaza nyaral a magyar, legalábbis többen, mint eddig. Sokkal nagyobb a kereslet a házi kosztra is, talán mert az éttermekben is új szabályok vannak. Szóval mozgalmas nyárnak nézünk elébe, és akkor még nem is beszéltem a még mindig készülő szaunaházunkban folyó végmunkákról, ahol nagyjából a bebútorozás lenne hátra. És várjuk a Kisfaludy pályázat eredményét is, hátha sikerül felgyorsítani a folyamatokat. Mondjuk mi már hozzá vagyunk szokva a saját erőshöz és a piaci kamatozásúhoz, vissza nem térítendőt még soha nem tudtunk megcsípni, pedig próbálkoztunk.

Szóval pihenésképpen főzünk, pepecselünk a konyhában, most épp egy frissen kapott-szedett gévagomba ejtett gondolkodóba. Nem igazán szeretem jellegtelen íze és tömör-szivacsos állománya miatt, de ez eléggé fiatalnak tűnik, könnyen roppant a húsa, egy saláta körvonalazódott belőle. Mindenesetre feltettem főni lila- és fokhagymával, babérral, sóval, pici cukorral és késhegynyi habanero csilivel. Amikor megpuhult, kevertem hozzá felszeletelt körtét nyersen.
Az egészet összekevertem egy majonézes salátaszósszal (olívaolaj, mustár, pici tejföl, citromlé), a tetejére vágott metélőhagymát szórtam.
Hmmm. Egész tűrhető lett.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Füstölt nyúlcomb

Nyúlszalámi

A jancsikályháról