Halmájkrém

Nincs reprezentatív felmérésem halfogyasztásunkról, pláne nincs a halbelsőségről. Eddig magam is úgy gondolkodtam egy hal felbontásakor, hogy ami kijön belőle, azt mennyire fogják imádni a cicák, és ez nem csak gondolat, hanem valós tapasztalat is volt. Sziszegve-sisteregve, egymáson átgázolva szokták szó szerint felfalni a halbelsőséget, közelharcot vívva a legfinomabb koncokért. Szóval ők egész biztosan tudják, hogy ez jó nekik, és ezért még küzdelmet is vállalnak a többi miákolóval.
Az embernek úgy vélem már szüksége van arra, hogy tudományos magyarázatokat kapjon arról, hogy miért érdemes neki elfogyasztani például a halmájat. Ha nincs erről alaposan meggyőzve, akkor eszébe sincs ezt a finomságot megenni - hozzáteszem, ma már.
Nos, a mai napig én is így voltam ezzel. Tegnap épp pisztráng beszerző körúton voltunk az ünnepek közeledtére tekintettel, így megindult a nyálelválasztásom egy kis füstölt pisztrángra, ami nem elérhetetlen vágyálom, hisz a füstölőnk és a füstöt képező anyagunk (gyümölcsfaforgács) rendelkezésre áll, "mindössze" a halat kellett beszereznünk hozzá, ami Sárosfőn adva van ilyentájt.
Nosza összeszedtük halszerető barátainkat egy kis téli autós túrára, így a füstölni való is beszerzésre került íziben!
Így fordulhatott elő, hogy a kb. 20 db pisztráng kibelezésekor a májat most félretéve magunknak, összejött egy maréknyi mennyiség ahhoz, hogy egy kevéske krémet előállítsak belőle.
Amire szükségem volt még ehhez:

- aprított hagyma
- olaj
- fokhagyma (1 gerezd ehhez a mennyiséghez)
- csipet bors, só
- citromlé

A krém nagyon egyszerűen állt elő: az olajon megfonnyasztottam a hagymát, fokhagymát, hozzákevertem a halmájat, pár percig együtt dinszteltem őket, alaposan átforgatva, hogy mindenütt átsüljön. Legvégül sóztam-borsoztam, és a tűzről levéve, lehűtött állapotban krémessé tettem a botmixerrel. Pár csepp citromlét kevertem hozzá, és már kentem is a kenyérkére.
A halmájnak nem volt halíze, ha valakit ez tartana távol az elkészítésétől. Az hogy mennyi omega ezt meg azt tartalmaz és az mennyire fontos a szervezetünknek mindenki gyűjtse ki a netről, ha erre van szüksége.
Én azt javaslom, hogy bátran álljunk neki eddig ismeretlen ízek előállításának is, meglepődhetünk derekasan, hogy eddig mennyi finomságot hagytunk ki az étrendünkből.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Füstölt nyúlcomb

Nyúlszalámi

A jancsikályháról