Sajtmintázó forma

Ezen a szomorú, szürke vasárnapon eljött az ideje, hogy ezt a lélekvidámító bejegyzést közreadjam. Már karácsony óta időzítem, hisz az ajándékot, amiről most szó lesz, az ünnep előtt kaptam.
Sokan-sokfélék vagyunk, ezt már vendéglátóként is megtapasztaltam, de hozzá is teszem, hogy én még eddig az emberek jó oldalával találkoztam, és sok valamikori vendégemmel hébe-hóba egy-egy levélváltás erejéig laza kapcsolatban is maradok. Jó pár vendégem annyira megszerette a házikó hangulatát és a környék csendes nyugalmát, hogy évente akár többször is visszajönnek hozzánk az év különböző szakában.
A K. család tavaly Békéscsabáról, az ország másik feléről érkezett hozzánk nyaralni gyermekeikkel. Városiak lévén - de falusi gyökerekkel - érdekelte őket az állattartásunk, egész napi munkabeosztásunk, a sajtkészítés folyamata, a kecskék, a fejés stb. Természetesen meg is kóstolták finomságainkat, s egy ilyen alkalommal bemutattam a sajtprésemet, és említést tettem arról, mennyire szeretném, ha lenne valami nyomóformám, amivel  márkanév formát, vagy motívumot, kecskefejet  tudnék mintázni a sajtjaimba. Akár Bodzás felirattal is. Vendégeim ezt a kósza sóhajtásomat nem felejtették el, és Karácsony előtt egy nagyon kedves levél kíséretében az alábbi ajándékot kaptam tőlük:




Idéznék a féltve őrzött levélből: "...az ajándék a mai napig várta sorsát, mert úgy gondoltam nem igazán "méltó minőség" egy olyan helyre, ahol szebbnél szebb faragások kerülnek ki a Házigazda kezei közül. Viszont benne van az Apósom szíve-lelke, az a sok szeretet, amit készítése közben érzett és nem utolsó sorban a mi hálánk, hogy milyen vendéglátásban részesültünk. Lehet, hogy a méret nem megfelelő és így nem tudja használni, de kérem ettől függetlenül fogadja szeretettel Tőlünk."
Azt a szívet melengető örömet, amit az ajándék kibontásakor éreztem, természetesen magánlevélben megírtam vendégeimnek. Itt a nagy nyilvánosság előtt is azért említem meg, mert az ilyen apró örömök adnak erőt a hétköznapok nehézségeihez, és mindig mosolyra fakaszt, ha erre a kedves ajándékra nézek, amit persze ki is próbáltam.



Még ha egyik-másik betű fordítva is van, szívemnek annál kedvesebb, és tényleg egyedi formát adott a sajtocskának.
Azért ez a népi motívumos sajt pecsétnyomó továbbra sem hagy nyugodni, s láttam lengyel weboldalon a következőket:
http://www.zakopaneinfo.hu/?strona,menu,pol,glowna,1500,0,1439,sajtkszts,ant.html
Nos, hát valami ilyesmi a szívem vágya. Nem jár valaki Zakopane környékén síelni mostanában...?

Megjegyzések

  1. Az ilyen apró kedvességek teszik széppé életünket! Most találtam rá a blogodra. Nagyon örülök, azt hiszem gyakori vendég leszek. Én is falun élek. Szeretek kertészkedni, lekvárt főzni, savanyítani, különlegességeket kipróbálni. A tavasszal veszünk kecskét. Lehet, hogy el tudsz látni jótanáccsal.

    VálaszTörlés
  2. Nem megyek, de voltam Zakopánéban. A Fő téren vettünk is ilyen szépen nyomott sajtot, ami a link képein van. Nagyon finom volt.
    Tejkaramellát is vettünk, azt a régi hagyományos ízűt. Dekára, kilóra árulták üvegből kis boltokban. Szép emlékek.
    Szép gesztus a békéscsabaiaktól az ajándék.

    VálaszTörlés
  3. Nagymamis: üdvözöllek az oldalamon örülök neked, gyere gyakran. Kecskeügyben pedig szívesen átadom azt, amit én tudok de gyanítom, hogy kecskéimtől m
    ég én is sokat fogok tanulni:)))

    Éva: de jó neked, hogy jártál arrafelé. Nálam ez még fiatalkori tervezgetés, de még nem jutottam el lengyel barátainkhoz. Talán a lányom nemzetközi kapcsolatainak köszönhetően az idén hozzám fognak jönni lengyel fiatalok...

    VálaszTörlés
  4. Nagyon tetszik ez az oldal, azonnal fel is íratkozok!

    Szeretnélek meghívni egy kis szappanos játékra!
    Talán kapcsolódik is ehhez az oldalhoz!
    Itt megnézheted! http://vizisoap.blogspot.com/2011/02/jatek.html

    Várlak szeretettel!

    VálaszTörlés
  5. Tüneményes ajándék! Külön tetszik a tökéletlensége:)) Szerintem hatalmas öröm és ajándék, ha valaki, vagy valakik ilyen szeretettel gondolnak Rád. Gondolom nem véletlenül:)

    VálaszTörlés
  6. gizella: köszönöm a meghívást, a facebookon már ki is tettem az oldalamra.

    bsbori: így vagyok vele én is, és magam is szívembe zártam a családot...

    VálaszTörlés
  7. Úgy látom az előző megjegyzésem elszállt.!
    Akkor mégegyszer: köszönöm a lehetőséget, élni fogok vele! Kecske ügyben teljesen analfabéta vagyok!

    VálaszTörlés
  8. szép ajándék:) én egyszer régen egy szem gesztenyét kaptam valakitől, mai napig őrzöm:)

    VálaszTörlés
  9. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  10. Tényleg fordítottnak tűnik a z és s betű mintán, de a sajton már jó. :)
    Gyönyörű ajándék, és méltó helyre került. Nagyon megérdemled Zsuzsa!

    VálaszTörlés
  11. Kedves Zsuzsa!

    Kérlek nézz be hozzám, van számodra egy meglepetésem!

    Chiara

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Füstölt nyúlcomb

Nyúlszalámi

Feta sajt készítés