Miért igyunk csapvizet?

Ezzel a címmel kaptam a minap egy prospektust a helyi Vízműtől. Azt eddig is sejtettem (tudtam), hogy a víz stratégiai fontosságú, háborúk dúltak valamikor (s talán ma is?) érte, a folyókkal, patakokkal gazdag területek mindig a vándorló, nomád népek letelepedését segítették. Civilizált világunkban is óriási jelentősége van egy ország vízellátásának, igaz, ma már tisztítani kell vizeinket a fogyasztáshoz.
Az azonban engem is meglepett, hogy a pápai ivóvíz minősége megbízhatóbb, mint egyes palackozott ásványvizeké. (Az nem derült ki a szóróanyagból, mely termékkel került összehasonlításra a pápai víz, lehet, jó lett volna ezt is megtudni, azonban úgy sejtem, ez már akár a hitelrontás kategóriájába vágna..., amiért perek, és büntetés járhat).
A kiadvány összehasonlít ezen kívül egy víztisztító berendezéssel kezelt csapvíz-mintát az eredeti csapvízzel, s a számadatok szerint a tisztított csapvízből különböző, határértékeket meghaladó eredmények születtek (pl. pseudomonas 200/100 ml a 0 helyett), így ez a víz csak forralás után iható!
Tanulságként felhívják figyelmünket, hogy a nem megfelelően karbantartott víztisztító többet árthat, mint amit használ.
További érdekességek:
- 1 liter ásványvíz árából 200 liter csapvizet lehet inni
- az itteni csapvíz minősége jobb, mint a legtöbb palackos ásványvízé (mérésadatokkal alátámasztva)
- nem kell hazacipelni, tárolni, hűteni
- nem szennyezzük a környezetet palackokkal

...és ezt mindig megengedhetjük magunknak:)))

Mindig jóízűen fogyasztottam csapvizünket, s vendégeink is elismerően nyilatkoztak üdítő voltáról, úgyhogy a szóróanyag főcímében feltett kérdésre érzékszervileg is azt válaszoltam volna, hogy finom, a méréseredmények pedig az észt is meggyőzték.
Vigyázzunk hát vizünkre, becsüljük meg és főleg ne szennyezzük!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Füstölt nyúlcomb

Nyúlszalámi

A jancsikályháról