Homoktövis mézzel

Tavasszal vásároltunk 2 tő nőivarú és egy tő hímivarú homoktövist és tettünk egy próbát az elültetésükkel a Bittva parton lévő kertecskémben.
A tövek szépen megeredtek, az érett lótrágyás szalma borítás megtette a hatását és már idénre terméssel ajándékoztak meg minket., pedig a kertészetben harmadévre jósolták az első gyümölcsöket.
Igaz, csak egy maréknyi az egész, de így már reményt keltő a megmaradásuk s jövőre talán még több is lesz rajtuk. És még az is lehet, hogy a sikeren felbuzdulva jövőre veszünk még hozzájuk pár tövet, vagy kiokoskodom, hogyan tudnám szaporítani.
A mennyiség csekélysége miatt 2 dl mézzel felöntve tettem el, teaízesítőnek.
Igen magas C-vitamin, flavonoid és ásványi anyag tartalma miatt kedvelt a gyógyászatban és a kozmetikai iparban is.
Leghatékonyabb nyersen fogyasztva, így nem vész el a gyógyhatása. A hőkezelés azonban árt neki, és fagyasztáskor is veszít egy minimálisat a hatékonyságából.
Húsát kinyerve más alkotókkal (alma, szilva stb) turmixital készíthető belőle, de remek joghurthoz és mascarponéhoz is.
Aki hozzájut, kísérletezzen vele!
Képek a Pixabayről.

Megjegyzések

  1. Nekem hosszú évekig volt. Nem kell szaporítani (hacsak nem valami különleges fajtád van), mert fut a gyökere és szaporodik magától. A fiúból egy erős fácskát neveltem, a surjángokat pedig mindig kiszedtem, hiszen nem kellenek. A lányok meg futottak kedvükre. A kertész szerint ásóval lehet a legjobban kordában tartani, de a fiatal hajtásokat ki is lehet kézzel húzgálni, hogy ne sűrűsödjön be. Az enyém korábban érett, már júliusban, ami azért nem volt jó, mert a madarakkal verekedni kellett a termésért. Kevés vízzel leturmixoltam a bogyókat és átszűrtem, ami nagyon könnyen ment, szinte csak a fekete magok akadtak fel. Azokat meg lehet szárítani, porrá őrölni és télen sütibe, teába tenni. A levet én befőző automatával tartósítottam és télen immunerősítőként tettem teába 1-2 evőkanállal. A mézzel eltett levet állandóan figyelni kell, mert az nem tartósít, nehogy felforrjon.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a tartalmas hozzászólást, megfogadom a tanácsot. A gyümölcsöt egészben hagytam és így öntöttem rá a mézet, már fogyasztjuk is kiskanalanként a reggeli teához. Sajnos, nem fog sokáig tartani, kb egy kétdecis pohár telt meg vele.

      Törlés
  2. Remek immunerősítő!! Én évek óta használom az allergiám kezelésére. Eddig nem kellett még gyógyszert szednem rá :) Évente kétszer kell rá figyelnem. Az első tavasszal, Húsvétkor a barkaszezonban, a második pedig ilyenkor a parlagfűre, ez szinte menetrendszerűen napra pontosan augusztus 20-án kezdődik nálam. 2-3 héttel korábban kezdem szedni napi szinten két nagy kanállal (natúr, ízesítetlen) verzióban. A tavaszi időszakot legtöbbször sikerül így tünetmentessé tenni. A második időszak sokkal agresszívabb, még soha nem sikerült tünetmentessé tennem, de sokat segít, könnyebb átvészelni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez de jó hír! Mármint, hogy saját tapasztalat, kipróbált terápia! Erre tényleg nagyon nagy szükség van, ne csak a termék eladásban érdekeltek szólaljanak meg, hanem a felhasználók is. Én is a parlagfű allergiások közé tartozom, és sokáig a gyógyszeripar termékeivel próbáltam magamon segíteni. Semmi eredménnyel, sőt a panaszok csak halmozódtak addig, amíg a saját kezembe vettem a sorsomat. Szörnyű hír, de abbahagytam a gyógyszereket. És bár vannak kellemetlen napjaim, de átvészelem őket, főleg az segít, ha nyugalmi állapotban tudom tartani az elmémet, még a legstresszesebb napokon is. Ez persze munkás, és nem is mindig sikerül, ilyenkor sokkal több a tüsszögés, orrfolyás, csiklandozás az orrban, idegesítő vagyok nem csak a környezetemre, hanem saját magamra is. Legjobb, ha ilyenkor nincs kaja megrendelés a vendégházban, mert néha arra is kihat:))) Beszélt már allergiás konyhafőnök ilyesmiről...?:))))

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Füstölt nyúlcomb

Nyúlszalámi

A jancsikályháról