Gombás táska

Ezzel a recepttel, illetve harapnivalóval készültem a kirándulásra. Szokás az asszonyok közt, hogy mindenki készít valami izgalmas sütit, és persze a buszon végigkínálgatjuk a társaságot, majd lehet licitálni, kié volt a legfinomabb. Receptek cserélődnek.
Említettem már, hogy nem vagyok túlságosan sem édesszájú, sem pedig édestészta készítő, különösen nem vagyok otthon a krémes dolgokban, tortákban. Persze készítek itthonra magunknak néha-néha, ilyenkor van is öröm a családban! De mutogatni nem valók az én sütijeim, többnyire elfogynak a tepsiből.
Ezért nem is kínoztam magam olyan produkció előállításával, amiben nem vagyok járatos. Hanem azért a kelt tésztáim, kenyereim már nem ebbe a kategóriába tartoznak! Ezt szemrebbenés nélkül állíthatom, így nem kis sikerre számítottam ezzel a gombás táskával, aminek az alapja egy kelt omlós tészta.
A hozzávalók az alábbiak:

50 dkg simaliszt
 25 dkg házi disznózsír
2 tojássárgája
2 dkg élesztő
2 dl tejföl
só, pici cukor

Az alapanyagokból  tésztát gyúrtam, majd  kinyújtottam és kb. 7-8 cm-es kockákra vágtam. Először egy kiskanál paradicsomszószt tettem a kockák közepére, majd következett a töltelék, ami maradék gombapaprikásból állt (Szegfűgombából. Szerintem a legfinomabb gombapaprikás). Reszelt kecskesajt és friss petrezselyem került még a batyuba, amiket átlósan összehajtogattam, majd felvert tojással megkentem, és a tetejére is szórtam a sajtból.
Előmelegített sütőben, 180 fokon 20 percig sütöttem.

Aki megkóstolta, mindenki dícsérte. Mindenesetre haza nem hoztam belőle egy darabot sem :))

Megjegyzések

  1. meggyőződésem, hogy a legjobb kaják a maradékok újrahasznosításából születnek :-)

    VálaszTörlés
  2. Hú de éhes lettem! Ez nagyon finom lehetett!

    VálaszTörlés
  3. hú, ez nagyon jól hangzik,van is minden hozzá itthon,pont szegfűgomba! Megyek kipróbálom!

    VálaszTörlés
  4. Remek ötlet! :) Köccsönveszem! :)

    VálaszTörlés
  5. Remélem, mindegyikőtök elégedett volt a végeredménnyel:))

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Füstölt nyúlcomb

Nyúlszalámi

Feta sajt készítés