Kecske kefír

Az egészséges táplálkozást szem előtt tartva - és mert lehetőségem is van rá:))) - a kecskesajtok mellett megpróbálkoztam a joghurt és kefír előállításával is, ami nem is olyan nagy ördöngösség, elhihetitek!
Most a kefíremet mutatnám be először, s ehhez mellékelek előzetesben egy kis internetes "okosságot" is, csak hogy ne higyjétek, hogy mindent az anyatejjel szívtam magamba:)))
Lássuk, mit írnak róla kézen-közön:

"A kefír egy frissítő tejszerű ital, amely a Kaukázusi-hegység északi részéről származik. Maga az elnevezés a keif török szóból ered, amely szabad fordításban annyit jelent, hogy „jó érzés”, vagy „jóllét”. Az elnevezés helytálló, mivel aki fogyasztja, az jól érzi magát.
A kefír állaga krémes, íze enyhén keserű egy olyan enyhe aromával, amely leginkább az élesztőhöz hasonlít. Kb. 40 egyéb aromát tartalmaz, amelyek mind hozzájárulnak a kefír egyedi, kellemes aromájának kialakításában.
Végül a kefír 0.08%-2%-ban tartalmazhat alkoholt is.
....
Eredetileg a Kaukázusi-hegység északi részén a kefirt nyers kecske- vagy tehéntejből készítették.
A kefir magokkal egybeöntött tejet kecskebőrből készült táskában 24h-ig szobahőmérsékleten tárolták és erjesztették. A kefirt úgy választották szét a kefir magok nagy részétől, hogy azt egy edénybe öntötték. Ez egy habos, krémes italt eredményezett, mely 5%-os alkoholt is tartalmazott. Hideg időben a bőrtáskát kitették a napra, vagy tűz fölé tették.
(Szokás volt a táskát az ajtó közelébe tenni, hogy ha a látogatók belépnek az ajtón, egy mozdulattal „ütéssel” megrázzák a táska tartalmát.) Ez már szinte hagyománnyá vált az ott élő népek közt."
Innen idéztem


Én azonban először a Család és egészség oldalon találtam rá a házi kefír elkészítési módjára, és azonmód felvettem Ágival a kapcsolatot, s rövid időn belül megérkezett a kefírgombám, amivel először friss tehéntejet, majd később kecsketejet is beoltottam. Az eredmény zseniális!
Mind a tehéntejes, de különösen a kecsketej kefír rendkívül üdítő, zamatos, enyhén savanykás-aromás, egyszóval ISTENI!
Mindenkinek csak ajánlani tudom, hogy próbálja ki. Én legelőször élőflórás kefírrel oltottam be a friss, nem hűtött tejet (kb. 30-35 fokos a legjobb), és azzal is működött.
Jó étvágyat és hosszú életet mindenkinek! (Ha már nem vagyunk a Kaukázusban, mégis készíthetünk saját magunknak igazi kefírt...)





Megjegyzések

  1. Nagyon szeretem a kecsketejes termékeket, azt hiszem lehet nálunk is kapni a heti piacon friss kecsketejet..akkor feltétlenül kipróbálom! Isteni lehet!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Füstölt nyúlcomb

Nyúlszalámi

Feta sajt készítés