Házitészta durumlisztből

A durumbúzát, amiből ez a csodálatos liszt készül, nevezik még keménybúzának vagy makarónibúzának is. Elsősorban száraztészta gyártására használják, és tojás hozzáadása nélkül is remek tészta gyúrható belőle.
Az észak-afrikai konyhában használt kuszkusz is durumbúzából készül.
Főzéskor rugalmas és kemény marad, nehéz szétfőzni. Nem is kell neki több 1 percnél a lobogó sós vízben!
Ezek voltak a tájékoztató sorok, s most bemutatom a durumból készített sonkás tésztámat. Ez a remek rakott tészta-féleség a Bodzás Vendégház étlapján is szerepel, így rendelhető. Lehet, hogy ezután mindig durumból fogom gyúrni, és kihagyom belőle a csodás kapirgálós tojást?

Kockára vágva

Konyhai csendélet

Bödön házi zsírral

Sonkás tészta friss zsázsával és rukkolával

Megjegyzések

  1. Az utóbbi hónapokban csak ilyen lisztből készítettem a házitésztát. Fantasztikus, imádom. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bár úgy tudom, a durum belefér a gluténmentes diétába, de inkább tőled kérdezem, hogyan állsz most ezzel?

      Törlés
  2. Sajnos az sem fér bele. :( Egy hónapja nem ettem semmi gluténest, és összehasonlíthatatlanul jobban vagyok. :) Pár nap és megjön a tortillaprésem. :)) Nem fogok semmilyen gluténmentes lisztkeverékkel próbálkozni, vettünk igazi mexikói kukoricaliszet, olyat, amiből ők sütik a tortillát. Szóval ez lesz a kenyerem és szeretem. a lisztkeverékek bonyolultak, és nem búzák, szóval akkor minek?! A tortilla nekem tökéletesen megfelel. Amúgyis, szerintem előző valamelyik életemben mexikói voltam, ez tuti. :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát az tuti, ahogy a másik blogodat nézem:))Úgyhogy neked biztosan nem lesz szenvedés az átállás, főleg, hogy már a kezdeti jó hatások ilyen szépen jelentkeznek. Majd mutasd be a torillaprésedet. Gondolom, lesz a blogodon sok-sok változatos tortillarecept.

      Törlés
  3. :)) Te olvasod az azúrt? Nahát. :) Mindenképpen. Recept lesz-e? Majd meglátom. Végül is miért ne. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, sokszor beleolvastam már, s bár én nem érzek túlságos közelséget se a mexikói, se indián eszmékhez, azért mégis van közös a gondolkodásban, de hát emberek vagyunk, talán egy tőről fakadtunk, nem?

      Törlés
  4. Kedves Író!
    Örömmel értesültem az újabb sütögetős bejegyzéséről. Hiába váltottam 1 éve életmódot és viszem az életem egészséges irányba, a durum lisztet ezidáig nem ismertem úgy hogy hálásan köszönöm a receptet. Nagyon szeretem a teljes kiőrlésű termékeket, mert kedvező hatással vannak a vércukorszintre, nem emelik meg annyira mint a hagyományos lisztek. Kicsit utánaolvastam a durumlisztnek, nem gondoltam volna, hogy mennyi kedvező hatása van...még cukorbetegeknek is ajánlják.
    Az egészségem szempontjából nekem nem mindegy, hogy milyen üzemanyaggal látom el a szervezetemet. Olvasgattam a blogján is, számtalan hasznos receptet találtam a napi történések között. Egyik nagy kedvencem az olajos hal házilag.
    További sok sikert kívánok!
    Szeretettel.: Virág

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Virág! Örülök, hogy idetalált a blogra,és hogy talált hasznos olvasgatni valót rajta. Én is szeretek kipróbálni újfajta alapanyagokat, és a fogadtatásuk dönti el, hogy beépül-e a repertoáromba. Az egyre szaporodó táplálékallergiás vendégünk is "kiköveteli", hogy foglalkozzam a mienkétől más étel elkészítési módokkal. Olyan vendégünk is van, aki már kifejezetten azért jár vissza hozzánk, mert megfőzöm az ő "macerás" ételét:)))

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Füstölt nyúlcomb

Nyúlszalámi

Feta sajt készítés