Kukorica prósza

Ősi eledel, a már letelepedett, földműveléssel foglalkozó emberek tápdús étke volt, régen végtelenül egyszerűen (kukoricaliszt vagy dara + víz vagy tej), ma már mondhatni, ahány ház, annyi szokás.
Nálam így készült:

20 dkg kukoricadarát felöntöttem kétszeres mennyiségű tejjel és 2 órát állni hagytam, hogy a daraszemek megduzzadjanak.
Sót, és egy evőkanál cukrot, vaníliás cukrot kevertem bele és lassú tűzön főzni kezdtem. Tettem alá platnit is, hogy ne égjen le, és sűrűn kell kevergetni is ugyanezért.
Így is kb. 20 perc, mire a dara megpuhul. Pici vajjal lazítottam az állagán, és belekevertem 2 egész tojást.
Átöntöttem jénaiba és 180 fokra előmelegített sütőben készre sütöttem. (Kb. negyed óra)

2 dl tejfölt kikevertem őrölt fahéjjal és a prószát megkentem vele, pár percre visszadugtam a sütőbe.

Kihűlés után a legnagyobb pogácsaszaggatóval kiszúrtam és idei savanykás meggylekvárral tálaltam.


Megjegyzések

  1. Zsuzsa, ennél finomabb napindítást rég láttam!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök a jókedvednek, Te is csudás recepteket raktál fel ezen a szép napon:))

      Törlés
  2. Nekem van egy modernebb változatom, de a régi is más, mint a tiéd. Teljesen mindegy, imádom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Anikó, tudom Te nem gasztroblog vagy - amúgy én sem tartom magam annak, bár kétségtelen, hogy sok receptet rakok fel, de csak azért, hogy a leendő vendégeim válogathassanak:)) - ám a Te verziódat is szívesen olvasnám. Puszillak!

      Törlés
  3. Ezt biztosan kipróbálom!! Köszi! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kriszti, örülök, hogy itt jártál és jó sütögetést! Ha belefér a gyöngyözés mellett:))

      Törlés
  4. Mit mondjak? Összeszaladt a nyál a számban, mert eszembe jutottak édesanyám prószái...épp a napokban forgattam a kezemben fél kiló kukoricadarát, de mégsem vettem meg, mert nem emlékeztem a receptre.Ma megveszem. Mégis. Köszönöm.

    VálaszTörlés
  5. Hát az ősi földművelők nem élhettek akkor valami rosszul, hisz ez a recept már a kőlevessel is vetekedik...:-)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Füstölt nyúlcomb

Nyúlszalámi

Feta sajt készítés