Tejszínes tormaleves zsályával

Ez a nagyon finom leves Húsvétkor lenne autentikus, nálam most került terítékre.

Hozzávalók:

1 szál torma reszelve
fél citrom leve
10 dkg zsiradék (vaj, margarin, zsír)
liszt a rántáshoz
fél liter tej
1 dl tejszín
fél liter húsleves alap
1 ek. méz
2-3 zsályalevél
só, bors
szalonnakockák kisütve

Elkészítése:

A tormát megtisztítva lereszeljük és meglocsoljuk a citromlével, így közömbösítve picit a csípősségét. Felhevítjük a zsiradékot, és világos rántást készítünk a liszttel, amit felengedünk a húslével, tejjel. Felforraljuk, majd hozzáadjuk a tormát, sózzuk, borsozzuk, kevés mézet is adunk hozzá.
Pár percig együtt rotyogtatjuk a hozzávalókat, és már kész is.
Én a tejszínt a már kész levesbe csorgattam bele, azzal már nem főztem tovább.
Tálalásnál szalonnakockával és zsályalevelekkel díszítettem.
Fincsi volt!


A receptet a Vidék Ízéből kölcsönöztem, mégpedig a 2009. évi áprilisi számból.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Füstölt nyúlcomb

Nyúlszalámi

Feta sajt készítés