Piacon és bevásárlókörúton

/s1600-h/P1070524.JPG">
Ezen a gyönyörű, nyáriasan meleg napon elkapott a "piacolós" kedvem, így beautóztunk P.-ra a hétvégi zöldség-gyümölcs bevásárlásunkat megejteni. Mindig rabul ejt a piacok forgataga, és pláne ezidőtájt a választék bősége, és az árak olcsósága. Imádok a kofákkal beszélgetni, alkudozni, és mindig rám tudják sózni a portékájukat :) Szőlő, alma, körte, rebarbara került a kosárba és a hétvégi levesnek való zöldségeket is megvettem.

A halasboltban pedig hozzájutottam pisztránghoz, s a fantáziám újból működésbe lépett, aminek a következménye a mai ebéd lett, receptjét megosztom veletek:

Roston sült pisztráng krumplipürével, rebarbaramártással

A pisztrángot megtisztítottam, fejétől-farkától megszabadítottam. (A macskáknak is kell valami...) Két centis darabokra vágtam, és só-bors-olaj-citromlé keverékével jól bedörzsöltem, a sütő grillrácsán 5 perc alatt puhára sütöttem.

Krumplipürét készítettem másfél kiló krumpliból, vajjal, tejjel, sóval, borssal, őrölt szerecsendióval ízesítettem.

A rebarbaramártáshoz a növénykét vékonyan meghámoztam, karikára vágtam, és kevés vízben puhára főztem. Fahéjjal, vaníliás cukorral édesítettem - aki nem ismeri: a rebarbara alapból savanykás ízű, némi cukrozás nem árt neki. Tejszín és liszt keverékével összeturmixoltam, az eredmény e képen látható:/s1600-h/P1070564.JPG">

Megjegyzések

  1. Én is használom a rebarbarát, a múlt héten pld. rebarbarás körtelevest csináltam. Isteni lett. Na de a pisztrángot felülmúlni... :-)) lehetetlen. Nagyon szeretem, nem is tudom az idejét, hogy mikor ettem utoljára, de arra emlékszem, hogy Szilvásváradon, a Szalajka-völgyben... egyik kedvenc helyeim egyikén.

    VálaszTörlés
  2. Életemben először én is ott ettem fokhagymás pisztrángot, és a szaftosabb ponty mellett a kedvenc halam lett.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Füstölt nyúlcomb

Nyúlszalámi

Feta sajt készítés