Kreatívkodom a konyhában

Bizonyára sokan jártatok már úgy - így nyár vége felé különösen -, hogy hirtelen tele lett a kamra tökfélékkel. Akinek van kiskertje azért, akinek nincs - mint nekem se -annak azért, mert kiskerttel rendelkező barátai nem győzik a felesleget átadni. Zsenge tök, cukkini, patisszon árasztja el a kamrát, meg persze egy csomó, kovászolásra már alkalmatlan felmagzott uborka. (Ezek nálunk a kecskék, nyulak kedvencei!)
Így hát volt az elmúlt hetekben grillezett tök, töltött zukkini, tökfőzelék, ecetes tök, rántott patisszon, patisszon savanyúságnak, soroljam még?
Ma pedig az utolsó zukkiniból és patisszonból - saját fejem után - rakott zukkinit csináltam a következőképpen:

Hozzávalók:

1 zukkini
1 patisszon
2 fej hagyma
liszt, olaj
40 dkg darált hús
fokhagyma, bazsalikom, kakukkfű
fél kg száraz kockatészta
1 kisüveg paradicsompüré
A besamelhez:
2 ek.margarin
liszt
kb. fél l tej
1 tojássárgája
só, bors, őrölt szerecsendió, apróra vágott zellerlevél.

Az elkészítése kis türelmet igényel - és meglehetősen sok mosogatnivalót hagy maga után:(
Először is a felkarikázott tökféleségeket lesózom, meghintem liszttel. A wokban olajon megpirítom mindkét oldalukat, és félreteszem.
A darált húst apróra vágott hagymán megdinsztelem, sózom, borsozom és a paradicsompürével 10 perc alatt puhára főzöm. Tettem bele fokhagymát, bazsalikomot és kakukkfüvet is.
Elkészítettem a besamelt: a margarinba belekevertem a lisztet - rántás sűrűségűnek kell lenni, világosra pirítottam és lassanként öntöttem fel a tejjel. A pudingnál hígabbnak kell lennie. Amikor langyosra hűlt, belekevertem a tojássárgáját a sót, borsot, szerecsendiót és a vágott zellerzöldet. (Imádom, nálam mindig van lefagyasztva, szinte mindenbe használom )
Közben kifőztem a tésztát, és nekiálltam a jénaiba rétegezni. (Amit előtte kiolajoztam).Legalulra tészta került, rá a paradicsomos darált hús, erre a sült tökök, majd a besamel, és így folytattam, legfelül besamel került, amibe utoljára reszeltem egy kis saját készítésű kecskesajtot. Előmelegített sütőben szép pirosra sütöttem a tetejét. Íme:


Jó étvágyat hozzá!

Megjegyzések

  1. Ez nagyon guszta! Nekem is van a spejzban egy pattiszon, lehet, kipróbálom. A kecskesajtot imádom... Az a baj ezekkel a gasztro-témákkal, hogy mindig reggel olvasom őket, aztán nem győzöm kivárni az ebédet. Így most korgó gyomorral ülhetek itt délig... :-)

    VálaszTörlés
  2. szia Zsuzsa! gratula abloghoz, csak így tovább,

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm a feliratkozást, igyekszem tartalmas írásokkal meghálálni...

    VálaszTörlés
  4. De jó nektek ilyen gyönyörű környezetben, távol a stressztől, bár meló az akad bőven gondolom. Este nem kell altató ugye?

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Füstölt nyúlcomb

Nyúlszalámi

Feta sajt készítés