Hamis stíriai metélt

Az úgy volt, hogy az eredeti recept szerint 40 dkg túró kellett volna a stíriaihoz, nekem meg csak 25 dkg volt...Aki esetleg nem ismeri a stíriai receptjét, annak csak annyit, hogy a metélthez túróval, liszttel, tojással kell tésztát gyúrni, s azt metéltre vágva kifőzni.
Nos, az én stíriaim attól hamis, hogy a metélttel megalkudtam, és  Marianna tésztából - szerintem magam sem tudok ennél finomabbat, és vékonyabbat gyúrni - készítettem az alapot, azaz főztem ki a száraztésztát.
A túróból cukorral, mazsolával, vajjal, tejföllel, tojássárgájával és felvert habjával masszát készítettem, majd ebbe forgattam bele a tésztát, és kivajazott, zsemlemorzsázott tepsiben 200 fokon pirulásig sütöttem.
Porcukorral tálaltam.

Az eredeti recept kellékei:

40 dkg tehéntúró
16 dkg liszt
5 tojás
2 dl tejföl
12 dkg cukor
6 dkg vaj
1 ek. zsemlemorzsa
pici só

Megjegyzések

  1. Hamm, megettem mind! Guszta! Szép hetet! :)

    VálaszTörlés
  2. Szerintem is nagyon guszta! Ez az egyik kedvencem!
    Minden jót nektek és a kis gidáknak is!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon ízletes étel, jó így "hamisan" is.

    VálaszTörlés
  4. Kőrösi László: nektek is szép hetet. Gyönyörűek a fotóid, nézem ám őket!!

    Chiara: szép napokat és izgalmas szappankölteményeket kívánok! Ha tudsz valami ügyes sablont, majd jussak eszedbe, jó?:))

    MJ: tényleg nagy sikere volt, még így hamisan is, kötelezővé tette családom a gyakoribb sütését...

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Füstölt nyúlcomb

Nyúlszalámi

Feta sajt készítés