Medvehagyma olajban

Az idén kicsit megkésve sikerült eljutnom a közeli kupi erdőbe, ahol medvehagyma erdő várja az idelátogatókat, messziről hírül adva fokhagymaszerű illatával e csodás növény lelőhelyét. Tehát nemcsak Orfű a medvehagyma hazája, kérem tisztelettel a Bakonyba látogatni ilyentájt annak, aki szeretné begyűjteni e gyógy- és fűszernövény leveleit...A poszt most íródott, a gyűjtés viszont kb. kéthetes, és illik tudni, hogy medvehagyma levelet még virágzás előtt ildomos gyűjteni, hisz a levelekben ekkor koncentrálódik legerősebben a hatóanyag, amiért szeretjük...
Jó pár éve gyűjtője vagyok e növénynek, sajtokhoz, salátákhoz, pogácsákhoz használom levelét. Eddig mindig fagyasztva tároltam, a megmosott, leszárított leveleket folpackba csomagolva a fagyasztóba száműztem felhasználásig. Olyankor persze a fagyasztás melléktermékét - a kiolvadt levet, vitaminokat  ki kellett hagynom az étekből.
Idén másfajta eltevéssel próbálkoztam: a megtisztított leveleket spenót módjára felaprítottam, és olajon kissé megfonnyasztottam. Sóztam, és mikróban előkezelt,tisztára mosott üvegcsékbe töltöttem.
Reményeim szerint az ily módon eltett medvehagymalevelek ugyanúgy hasznosíthatók a Bodzás Vendégház kedvelt medvehagymás receptjeihez, mint egyéb salátákhoz, vagy pestókhoz.

Megjegyzések

  1. A Mecsek déli oldalán lakom, szedtem én is medvehagyma levelet. Tartósítani még nem mertem, majd jövőre....Addig is gyűjtöm az infókat! Biztos nagyon sok finomságot fogsz készíteni belőle!

    VálaszTörlés
  2. En evek ota hasonloan keszitem,mert igy megmarad a vitamin tartalma.Nem fonnyasztom mert nincs rä szükseg,a sotol idövel ugyis megpuhul...viszont oliva olajjal zärom le legmentesen az üvegbe. Nagy Bando Andräsnak van egy jo kis könyve az Orfüi medvehagymärol sok receptel.:)

    VálaszTörlés
  3. Nagymamis: csak bátran vágj bele az eltevésbe, olyan öröm, amikor egy üveget megbontok, és a már szezonon túli finomságot mégis elővarázsolom...:)))

    Judwil: akkor Te nyersen, sóban és olajban rakod üvegbe? Hm...Kár, hogy már nem szedhető, de remélem, jövőre nem felejtem el ezt a receptet. A Nagy Bandó könyv nekem is megvan.

    VálaszTörlés
  4. Nem rég Bikács-on jártunk, ott is medvehagyma erdő volt, isteni illattal, sajnos későn gondoltam rá de ha egy szálat elhoztunk volna (ha megmarad) szépen el tudott volna szaporodni a kertben.
    Bár még sosem ettem, de most már nagyon kíváncsi vagyok az ízére. Nagyon gusztusos az elkészítése gratulálok hozzá.

    VálaszTörlés
  5. házunktája: tényleg érdemes megkóstolni ezt az újra felfedezett fűszer- és gyógynövényünket.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Füstölt nyúlcomb

Nyúlszalámi

Feta sajt készítés