Kovászos uborka - a nyár slágere

Bizonyára sokan vagyunk úgy, hogy nyáron a jól behűtött kovászos uborkát még akár magában is szívesen elnassoljuk - én magam ebbe a kategóriába tartozom. Vajas kenyér mellé szinte már nem is kell semmi más - esetleg még egy kis Noszlopi Erős Pista:)))
Ha csak tehetem, a piacon azonnal beszerzem a hozzávalókat: közepes, vagy annál kisebb kovászolni való uborkát, kaprot minden mennyiségben! Én a 10 cm-nél nem nagyobb uborkákra szavazok!
Ha legalább 2 kg-nyi megfelelő méretű uborkát sikerül beszereznem, a recept a következő:
 3 liter vizet felforralok 3 evőkanál sóval
Az uborkákat alapos kefével való csutakolás után mindkét oldalán "lefejelem", és négyrét bevagdosom, a jól elmosott üvegekbe jó szorosan belehelyezem. A langyosra lehűlt sós lét rájuk öntöm. Azért biztos, ami biztos: én szoktam egy két levél babért, pár szál kaprot, néhány fokhagymagerezdet és egész borsot is belehelyezni az üvegekbe, de a klasszikus kovászos uborka csak a sós lét és az épp megpirított fehér kenyeret "bírja" el! Nos, én ezen is csavarintottam egyet: rozsos kenyeret "kapattam" meg kissé, és ez került "fedélnek" az uborkákra. Legalább négy napig kell félig lezárt fedővel tárolni, napsütéses helyen. Naponta többször is forgattam, hogy az uborkák minden oldalról napfényhez jussanak, és az erjedés kellőképpen beindulhasson.
Mint az előzőekben is írtam, magában is csuda felséges, húsételek, pörköltek nyáron nálam elképzelhetetlenek kovászos uborka nélkül!

Megjegyzések

  1. Mi minden évben csinálunk. Nagyon szeretjük, akár csak így magában, de húsok mellé is.

    VálaszTörlés
  2. Szia Zsuzsa, gyere hozzám játszani!
    http://kezzelszivvel.blogspot.com/2011/07/gyerekkorom-kedvenc-etelei.html

    Timi

    VálaszTörlés
  3. Nyami... nekem is jöhet akár magában is:)

    VálaszTörlés
  4. Jujj de szeretem, minden mellé. De magában is. Nyammm :) A hűtőből is lehet csak úgy nasizgatni belőle :) Én annyit csinálok még a kenyérrel, hogy gézbe betekerem párszor, akkor nekem nem úszik szét az üvegben mikor ki akarom venni, csak egy laza mozdulattal kiemelem :)

    VálaszTörlés
  5. Jaj, de jó, már azt hittem ciánoztak a Blogger házatáján, vagy mindenki az Adriára menekült szabadságra...:)))
    Azért remélem, mindőtöknek kijut a pihenésből, és közbe-közbe tudtok harapni egy kis kovi ubit is:)))

    VálaszTörlés
  6. Jaj de nagyon szeretjük! Még nem hallottam a babérleveles változatot, de biztosan így is nagyon finom!!!

    VálaszTörlés
  7. Isteni! Magában is szeretem "rágcsálni". :)

    VálaszTörlés
  8. Próbáld ki Zsuzsi úgy, hogy kenyér helyett kockára vágott krumplit teszel az aljára és a tetejére. Nem kell csak akkor eltávolítani mikor elkészül teljesen. Én 2 éve próbáltam így először, de azóta csak így csinálom, sokkal finomabb !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pepi, kipróbáltam, valóban isteni! Már csak azért is érdemes krumplival kísérletezni, mert ez nem mállik szét a lében eltávolításkor:))

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Füstölt nyúlcomb

Nyúlszalámi

Feta sajt készítés