Bemutatom a gévagombát

A gévagomba egy egyszerű gombafajta, általában a folyók, patakok partján lévő fűzfákon - néha egyéb fákon is megtelepszik. Nekem is van egy lelőhelyem a Bittva partján, ahol sajnos mostanság tarvágás történt, alaposan meg van ritkítva a fás növényzet, így a megszokott fűzfám is eléggé nyilvánvalóvá vált, ami annyit jelentett, hogy  gombagyűjtésemkor már megcsonkított gévagombatelepre bukkantam. A legzsengébb, puha részeket már leszedték előttem.
A kissé savanykás, gumiszerű gombából leveseket, salátákat csinálok elsősorban, de kiváló különböző mártásokhoz (mustáros, kapros stb.)is. A mostani gyűjtést - mivel nekem már csak az "örege" jutott, hagymás-ecetes-cukros-sós lében felfőztem, és dunsztoltam. Salátákhoz, esetleg sajtkóstolókhoz fogom felhasználni.


Megjegyzések

  1. Nálunk a fűzfák tele voltak ilyen gombával, de soha eszembe se jutott volna, hogy meg is ehetnénk!
    Köszi az infót, megjegyzem magamnak!
    :)

    VálaszTörlés
  2. Ha van kedved meselni kicsit magadrol, jatekba hivlak! Nezz be hozzam!

    VálaszTörlés
  3. Itt is van ilyen gomba de nem tudtam, hogy ehető, csak sejtettem, mert többen is szedték. Én viszont sajnos nem szeretem.

    VálaszTörlés
  4. Monika, Sofia: ez a gombafajta nem túl ízletes, de talán az említett formában elkészítve - kis mennyiségben - mégis az étlapunkra kerülhet...

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Füstölt nyúlcomb

Nyúlszalámi

Feta sajt készítés