Mivé lettél, tyúkocskám?

A kérdés lehetne akár költői is, aktualitása pedig duplikált. Egy tyúk, aki felvette azt a rossz szokást, hogy kifosztja-feltöri a társai tojásait. (1) Ugyanez a tyúk a konyhaasztalon- mert a gazdaasszony azért ezt nem nézhette jó szemmel, s a dorgálás, az ejnye-bejnye tyúkéknál nem működik - Jamie Oliver receptje alapján , némileg szabadon .(2)

Azért pár sor erejéig megemlékezem erről a komisz tyúkocskáról, az illendőség kedvéért.
Történt az idei tavaszon-kora nyáron, hogy az összes ültetésre szánt tojásom - kettő kivételével - eredménytelenül süldögélt a kotlásra vágyó tyúkok, szuszi kacsa és pulykapipe alatt. Hogy ennek mi volt az oka, a mai napig nem tudom.
Így az idei késő őszre várt, ámde friss idei tyúkocskák által termelt tojás vágya köddé vált. Maradt a végső megoldás: letojt tyúk vásárlása megbízható forrásból. (Az előző évben sikerült remek kapirgálókhoz jutni, így ugyanitt próbálkoztunk)
Azonban az idei vásárlásnál kissé "befürödtünk", az egyik tyúkom hazahozatala harmadnapján elhalálozott, és került akkor egy tojástörő egyed is, a fent említett jómadárka. E felettébb kellemetlen tulajdonsága miatt döntöttem a sorsa felől... 


És hogy mi is lett a szárnyasomból, és hogy jön ide Jamie Oliver?

Jamie Oliver kedvenc séfem, imádom a lezser, kisfiús, enyhén pösze stílusát a személyiségében, és a könnyedséget a főzésében. Egyszerű, nem agyonkomplikált főztjei bármely háziasszonyt inspirálhatják - mint engem is.

Tyúk fokhagymás tejben sütve- ennyi röviden. 

Kicsit bővebben pedig:

A tyúkhúst lefejtettem a csontokról, felaprítottam. Citromborsos sóval meghintettem és vajon elősütöttem.

Fűszerei a következők: bazsalikom, fokhagyma, citromhéj, narancsvirág (J.O. receptjében ez nincs) tört fahéj. 

Az elősütött húst felöntöttem a tejjel, beletettem a fűszereket. Lefóliáztam és a 170 fokra előmelegített sütőben másfél óráig sütöttem.

A fűszerezéshez csak annyit írnék útmutatóul, hogy ízlés szerint, de a fokhagyma legyen hangsúlyos. Ez a  többi fűszerrel a tejben átpárolódva "mennyei" ízeket képez - hogy Jamie kedvenc kifejezésével éljek.

Köretnek kuszkuszt, savanyúságnak házi kovászolt cukkinit adtam hozzá.

Megjegyzések

  1. Lassan nálunk is lesz "tyúkocska", ki fogom próbálni.:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már kérdezni is akartam: mi lett a csodatojásokkal? Minden rendben ment a keltetéssel?

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Füstölt nyúlcomb

Nyúlszalámi

Feta sajt készítés