Illegális tojáslerakó

Bizony...Ezt fedeztem fel egy eldugott zugban a műhelyudvaron. Két javításra váró bejárati ajtó mögött találtak maguknak fészkelőhelyet tyúkjaim. Nem tudom, hány napja gyűjtögették és hány tyúkocska használta az "illegális" fészket, nekem bizony nem tűnt fel a tojás szám csökkenés, teljesen meg voltam elégedve a napi terméssel. Így inkább arra gondolok, hogy csak egy-két madár fedezte fel magának ezt a búvóhelyet, és már napok óta használhatták, így eshetett meg, hogy a napi 7-10 tojás mellett 1-1 "félrepottyant", hisz ez tényleg nem feltűnő.
Aztán kacsatojást is találtam "sumákban", a kerti szerszámosban. Itt tárolom az idei kertészeti szezonra félretett mulcsot zsákban, aminek a nyitott száját "szétfészkelve" kellemes helyet talált magának Kacsa Karola vagy Kinga. 
További érdekesség szárnyas-történeteinkben, hogy egy-két vörös tyúkom berepülő pilótává vált, és a használaton kívüli tojóládákba is tojnak. Három tyúkólat használaton kívül hagytam télire oly módon, hogy a felvezető lépcsőket félretettem. Úgy gondoltam, a téli hidegben bújjanak csak össze egy istállóban és melegítsék egymást. Egyéb időszakokban pedig használhatják az összes baromfiólat kedvükre.
Nos, a lépcső nélkül maradt ólakat is birtokba veszik a tojáslerakáshoz, ehhez azonban lépcső híján fel kell rájuk reppenni! De hát persze nem nagy csoda ez, hisz a tyúk madár!


Megjegyzések

  1. Akkor résen kell lenni, hol itt, hol ott egy tojáska :-)

    VálaszTörlés
  2. Ó, és mit csináltál velük? Kotlós alá kerültek? És irigy is vagyok, de majd csak kiolvad az enyémek feneke is.;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Neem, ebben a hidegben még nem akarok kotlatni, de a kotlósom sem mutat még ingerenciát. És bizony, már két hónapja napi 7-10 tojás kerül a 12 tojó alól, ilyen termelésem és ilyen hosszú távon még sosem volt...

      Törlés
  3. 7-10 12-ből. Szuperek a tyúkjaid! Gondolom az enyémek a zöldet hiányolják. Nem baj, nemsokára tele leszünk tyúkhúrral. Remélem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó pár éve tartok már tyúkokat, és tényleg nem volt még ilyen garnitúrám, akik télidőben, friss jérceként (összesen 4 öreg tyúkom van, 2,5 évesek) ennyi tojást adnának, november óta, folyamatosan. És itt a folyamatosságon van a szó, mert hullámvölgyek mindig és mindenhol vannak, nálunk is lesznek...gondolom. És tudod, mit? Most tyúkhúrt nem is szedek nekik - pedig van, dögivel - hanem kieresztem őket legelészni, állandó izgalomban a rókáktól és a fentről vadászó nagymadaraktól. Bizony, mostanában is előfordult, hogy a madár csőréből piszkáltuk ki a tyúkocskát...Viszont a legelészés mellett főzök nekik mindennap "kutyatésztának" vásárolt holmit, sok-sok sárgarépával - amit a lovaknak adagolunk vitaminként - valamint a naponta átforgatott, csírázó hagymákat és krumplikat is. Szerintem ezeknek köszönhetem a bő termést. - Jó, tudom, ez nem túl olcsó mulatság, de már rájöttem, hogy télidőben ezt nem lehet megúszni, Azaz, lehet, csak akkor tojás sincs...

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Füstölt nyúlcomb

Nyúlszalámi

Feta sajt készítés