Zölddió likőr

Júniusi bejegyzésemben írtam arról, hogy megpróbálkoztam a zölddió felhasználási módjai közül a lekvárral és a likőrrel. A lekvárt még a sokszori vízcsere után is kissé kesernyésnek éreztem, ezt a cukor sem tudta teljesen elfedni. Elképzelhető, hogy a receptben írt időnél hosszasabban kellett volna áztatnom a zölddiókat, hogy ezt a kesernyés ízt (ami a magas csersavtartalom miatt van) ne lehessen érezni benne. Mindenesetre nem vette el a kedvemet, az idén újra fogok próbálkozni, hisz annyira csodás növény és fa a dió, és szinte mindenét fel lehet használni élelmiszernek, gyógynövénynek. És nem utolsó sorban nekem már ültetnem sem kell, kivárva a hosszú, több éves fejlődését, mire termőre fordul, hisz van a környezetemben 8-10 is, ha valami "nagyüzemiben" próbálnék gondolkodni :))
A likőrkészítés receptjét pedig Orosz Péter e-könyvéből merítettem, és a negyedelt zölddió darabok egész karácsonyig áztak a törkölyben. Ezáltal olyan gyógyszer lett belőle, ami egyébként élvezeti cikk is egyben - írja Orosz Péter. No, az enyém nem lett olyan sűrű fekete, mint az ő fotóin lévők...valószínűleg azért, mert nem két hónap után készítettem el a cukorszirupot, hanem karácsony előtt, így még nem volt ideje besötétedni.
A féléves pácolás a törköly mellett fűszereket is tartalmazott: némi szegfűszeg, fahéj, szegfűbors került az üveg aljára. Idén kipróbálom a narancs és citromhéjat is, esetleg a kardamomot. Mindenesetre bárki, aki zölddió likőrkészítésbe fog, kialakíthatja a saját ízvilágát. Én mindenestre már nagyon várom a júniust...:))
És mitől is gyógylikőr a zölddió likőr? A benne található flavonoidoktól, C-vitamintól, juglontól, tannintól.
Javasolt a mértékletes fogyasztása, mert finom és rá lehet kapni :))

Megjegyzések

  1. Hű! Elmentem! Pedig eszemben volt nyáron,aztán ...de nem a likőr.:) Azt érdemes készíteni,és rákapni is.:)
    Én meggylikőrt készítettem. Arra is rá lehet kapni.:)

    VálaszTörlés
  2. Ilyen diólikőrt mi is csináltunk két és fél éve, és pár nap alatt egészen bemélyült a színe. Igaz mi már elve cukrozva készítettük el, azaz a felvágott dióra ment a cukor is, és nem törköllyel lett felöntve... Gondolom ez utóbbi számít igazán. Finom volt, elfogyott, de a diót újra és újra felöntve lehetett azért még "sokadik lét" is lehúzni róla... :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Füstölt nyúlcomb

Nyúlszalámi

Feta sajt készítés