2014. június 26., csütörtök

Üde nyári étel: töltött karalábé

Ezt az ételt anyukám tudta istenien csinálni, mindig imádtuk, amikor az első zsenge karalábék megjelentek a piacon, mert akkor nálunk ez az étel biztos elkészült. Sajnos, egy szezonban nem sokszor, mert később már a karalábék megfásodtak, abból már nem lehetett ilyen finomat csinálni. A fás karalábé aztán megmaradt a húslevesek zöldségének a továbbiakban.
Ma már olyan karalábékat lehet kapni, amik akár télidőben is zsengének mondhatók. Gyerekkoromban még csak lila héjú karalábék voltak, ma már azonban a zöld fajták szinte kiszorították őket a piacról.
Nos, ez a kellemes nyári étel is most a zöld héjú karalábéból készült.
Így készítettem el:
A karalábékat sós vízben előfőztem, majd vájókanállal "kibeleztem".
Amíg a karalábé puhult, darált sertéshúsból és felaprított gombából hagymával tölteléket készítettem kevés zsiradékon. Só, bors, majoranna és egy kevés zöldpaprika is került bele fűszernek.
Ezzel a töltelékkel megtöltöttem az üreges karalábékat.
A kivájt karalábéból és a karalábé apróra vágott leveléből vajon mártás készítettem. Liszttel behabartam, pici tejföllel ízesítettem.
Párolt rizs illik mellé.




1 megjegyzés:

  1. Milyen jó ötletet adtál, már régen csináltam, de holnap ez lesz az ebéd. :-) Én fokhagymát is szoktam a töltelékbe tenni. Köszönöm!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails