Üde nyári étel: töltött karalábé

Ezt az ételt anyukám tudta istenien csinálni, mindig imádtuk, amikor az első zsenge karalábék megjelentek a piacon, mert akkor nálunk ez az étel biztos elkészült. Sajnos, egy szezonban nem sokszor, mert később már a karalábék megfásodtak, abból már nem lehetett ilyen finomat csinálni. A fás karalábé aztán megmaradt a húslevesek zöldségének a továbbiakban.
Ma már olyan karalábékat lehet kapni, amik akár télidőben is zsengének mondhatók. Gyerekkoromban még csak lila héjú karalábék voltak, ma már azonban a zöld fajták szinte kiszorították őket a piacról.
Nos, ez a kellemes nyári étel is most a zöld héjú karalábéból készült.
Így készítettem el:
A karalábékat sós vízben előfőztem, majd vájókanállal "kibeleztem".
Amíg a karalábé puhult, darált sertéshúsból és felaprított gombából hagymával tölteléket készítettem kevés zsiradékon. Só, bors, majoranna és egy kevés zöldpaprika is került bele fűszernek.
Ezzel a töltelékkel megtöltöttem az üreges karalábékat.
A kivájt karalábéból és a karalábé apróra vágott leveléből vajon mártás készítettem. Liszttel behabartam, pici tejföllel ízesítettem.
Párolt rizs illik mellé.




Megjegyzések

  1. Milyen jó ötletet adtál, már régen csináltam, de holnap ez lesz az ebéd. :-) Én fokhagymát is szoktam a töltelékbe tenni. Köszönöm!

    VálaszTörlés
  2. Az én anyukám is mindig főzött tavasszal, én eddig még nem próbáltam, de lehet, hogy elérkezett az idő.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Füstölt nyúlcomb

Nyúlszalámi

A jancsikályháról