Legényfogó leves és szilvásgombóc

A minap ez a menü került a vendégeink asztalára és nagy-nagy örömére.
A legényfogó leves is azok közé az ételek közé tartozik, amit sokan sokféleképpen készítenek, és aminek a lényege és lelke a sokfajta zöldség és a finom húsok apróra vágva.  Én hozzátenném még a galuskás levesbetétemet is:))
A szilvásgombócról pedig regéket lehetne zengeni, annyira népszerű étel, de hát természetesen nem a fagyasztott félkész, hanem a házilag, kézi munkával készült-gömbölygetett fajta.
Legényfogó levesem legfőbb összetevői a zöldbab (szeretem, ha zöld és sárgahüvelyű is van benne), a sárgarépa, zöldség, a gomba, és most került bele az első borsótermésemből is egy evőkanálnyi.
A húsféléket a falusi csirkemell (saját) és az apróra kockázott füstölt sonka képviselte
Fűszerek: hagyma, só, fokhagyma, kakukkfű, friss petrezselyem, és ide sorolom a csirke alaplét is, amivel a zöldségeket felöntöttem.
Fürjtojásos tejszínnel habartam be a már kész levest, és kapott savanyításnak citromlét, amihez egy fél citromot facsartam ki.
Tetejét friss petrezselyemmel díszítettem.

A szilvásgombócomról csak a gyártási fázisban készült kép, a készterméket hipp-hopp elvitték vendégeim a konyhámból. Fahéjas porcukor volt mellé tálalva.



Megjegyzések

  1. Éppen a múltkor kerestem meg ezt a receptet, valakinél olvastam róla. Izgalmas lehet, főleg, ha te főzöd!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Füstölt nyúlcomb

Nyúlszalámi

A jancsikályháról