Csokis-chilis keksz

Hétvégi sütinek ezt a nagyon finom, porhanyós kekszet sütöttem, s mivel nem vagyunk édesszájúak , ezért ezt a kekszet  fűszeresen, chiliporral készítettem.
Azért ez úgy mégsem teljesen igaz, hogy többes számban nem vagyunk édesszájúak, hisz Fefe nagyon is szereti a habos, krémes sütiket, kedvence a francia krémes és a képviselő fánk. Azért néha ilyenek is kerülnek az asztalra, bár ezen a téren nem remekelek.
Ennek a tea mellé valónak a mintázatát sütipecsételőnkkel mintáztam:








A recept a következő:

200 g liszt
100 g jó minőségű kakaó vagy reszelt csoki
csipet só
70 g porcukor
200 g hideg vaj
1 citrom reszelt héja
1 tojás
csili ízlés szerint (itt kiskanál)

A hozzávalókat szép egyenletesen simára keverjük, jól kidolgozzuk, majd fóliával letakarva egy-két órát pihentetjük.
Először enyhén lisztezett deszkán sima nyújtófával 3-4 mm-re kinyújtjuk, majd a sütipecséttel mintázzuk. A mintákat aztán pogácsaszaggatóval kerekre kiszúrtam, sütőpapírral kibélelt tepsibe sorakoztattam, és előmelegített 180 fokos sütőben 7 percig sütöttem .







Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Füstölt nyúlcomb

Nyúlszalámi

Feta sajt készítés