Borjúsült bazsalikom pestóval, fürjtojásos házitésztával

Itt az ígért recept, ami nemcsak a köret (fürjtojásos házitészta) miatt izgalmas, hanem  saját készítésű bazsalikom pestoval próbáltam az egyszerű, fűszeres sültet a mediterrán ízvilág felé közelíteni. Itthon Fefével mindketten imádjuk az olasz konyhát, amibe a tenger gyümölcsei is beleférnek - sokan ezeket szívesen mellőzik, és inkább a mártásos-tésztás-húsos variációk tömkelegét ízlelik meg inkább.
Nos, a tészta-hús-mártás szentháromsága ebben a receptben összeállt, az ízvilág harmonikus, de úgy is mondhatnám, hogy naggggyon fincsi:))


Bazsalikom pesto recept:

2 marék friss bazsalikomlevél
1 marék durvára tört dió
2 fej fokhagyma
1 csipet só
1 dl extra szűz olívaolaj
1 kiskanál citromlé
5 dkg reszelt sajt

A friss bazsalikomleveleket, amiket az ablakomban nevelgetek és szaporítok is (erről majd legközelebb...) apróra vágtam, a diót rézmozsaramban durvára törtem, a fokhagymát felaprítottam, majd az alapanyagokat az olajjal , citromlével és sóval elegyítve botmixerrel finoman átkevergettem. Ügyeltem rá, hogy ne legyen pépes a pesto, a dió és a bazsalikom is darabos maradjon. A reszelt sajt autentikusan persze parmezán kéne legyen, ám ennek híján másmilyen érettebb, reszelhető sajt szóba jöhet.. Pláne kecske! Így tálaltam a frissen kifőzött tészta és a sült mellé, díszítésnek mi mást is választhattam volna, mint az illatos bazsalikomlevelet:))

És hogy a sültről is essék néhány szó, hisz a tészta és a pesto is az ő ízét volt hivatva kiemelni, ám végül csak egy egyszerű só-bors-fokhagyma olajos fűszerkeveréket kapott pácnak, ebben csücsült pár órát a hűtőben, míg a serpenyőbe került. Marha- és borjúsült terén bőven van még mit tanulnom, gyakorta sikerül cipőtalp minőségű pecsenyét készítenem, ezért mindig kicsit félve állok neki. Tudom, hogy sok múlik a szeletelésen, a hártyázáson, be is szoktam vagdosni a hús karimáját, és használom a Jamie Olivertől ellesett technikát, miszerint a húsra sütés közben nehezéket teszek. Sok függ a sütési időtől is, ez a pecsenye mindkét oldalán 3-3 percet sült, és ha nem is volt omlós-vajpuha (mégiscsak elbaltáztam a szeletelésnél, vagy pedig a borjúnak hitt egyed netán vén marha volt:), azért nem kellett dupla fogsor hozzá.


Megjegyzések

  1. Ebédidőhöz közeledve, most jó nagyokat nyelek! ;)
    Szuper ez a recept, ki fogom próbálni!

    VálaszTörlés
  2. Igen, a bazsalikomos pesto sokkal sokoldalúbb mint ahogyan sokan csak tésztához használják. Így egy finom sülthez is nagyon jól hangzik, én szoktam még paradicsomsalátára is locsolni. :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Füstölt nyúlcomb

Nyúlszalámi

Feta sajt készítés