Paradicsomos bagett

Régen nézhettetek be konyhámba, nem mintha nem készültek volna említésre méltó étkek. Sok kisebb-nagyobb felújítási, építési munka vette el időmet a ház körül, eljött az idő, amikor szinte minden megújulásért kiált házunkban és a Bodzásban is. Így például készült új bográcsozó hely, át lett rakva a vendégház melletti régi műhely tetőzete, és elkészült végre a hátsó oromfal bedeszkázása is. Sok fából készült dolog újra lett festve, ám még mindig van bőven, úgyhogy szabadidőben pingálok.
Ma viszont házunk reklám-eledelét: a csavart bagettet készítettem el paradicsomosan, amiben az utolsó üveg paradicsomszószomat használtam el.
A bagetthez BL55  és Graham lisztet használtam, a kelesztéshez pedig szárított élesztőt.
Én a bagetteket cserépedényben sütöm ki, a két darabot zsírpapírba csomagolva teszem egymás mellé.
Az utolsó fázisban, amikor a bagett tetejét pirítom, még oldalára is átfordítom a kenyérkéket, hogy az összeérő felszínük is vékony kérget kapjon.
Fémrácson szellőzve hagyom kihűlni.
A Graham liszttől amúgy is barnásabb árnyalatú bagettem a paradicsomtól enyhe pirosas-barnás színt kapott. Erőteljes paradicsom illat érződik e finomságon, ajánlom kipróbálásra mindenkinek, aki szeret kenyeret sütni!



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Füstölt nyúlcomb

Nyúlszalámi

A jancsikályháról