Sajttál télen - somlai borral











Egy házaspár vendégem rendelte tőlem a sajttálat az esti vacsora elkészítéséig előételnek - amit a férj prezentál szíve asszonyának.
Mivel jelenleg kecskesajtom nincs, így négyféle ,tehéntejből készített friss illetve keménysajtot kínáltam nekik a tálon : paprikás, camembert penészes, füstölt és lilahagymás ízzel.
Téli körítésként stílszerűen olívabogyót és diót kínáltam hozzá, valamint külön tányéron sült gesztenyét. Egy csepp olívaolaj és őrölt bors a tetejére: szerintetek hogy ízlett nekik?
A sajttálhoz a somlói Kántor Pincészet Remedios furmintját kínáltam, mely a Somló jellegzetes, illatos, savakban gazdag száraz bora. Gyógyító erejét már a XI. századi cisztercita rendek papjai is ismerték, hihihi.

Megjegyzések

  1. A látvány lenyűgöző, az ízeket csak elképzelni tudom. A sült gesztenyével, dióval, olívával nekem már vacsorára is bőven elég lett volna. A borocskától pedig én is biztos rögtön meggyógyulnék. :))

    VálaszTörlés
  2. Talán így én is kibírnám vacsoráig! Nagy nehezen :)))

    VálaszTörlés
  3. Hmmmmmm, nem lehet rossz a két kedvenc: sajt és somlai bor.:-)) (Mondjuk nekem a Juhfark a kedvencem, de a Furmint sem megvetni való.)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Füstölt nyúlcomb

Nyúlszalámi

A jancsikályháról