2013. február 24., vasárnap

Mákkenyerecském - majdnem paleo

Már kb. egy éve kacsintgatok a paleo étkezés felé, hisz számomra nagyon kedvező az, hogy lehet húst enni. Falusi vendéglátóként már hosszú ideje elköteleztük magunkat vendéglátásunkban a saját "farmunkon"  előállított húsélelmiszer fogyasztására és vendégeink körében való megszerettetésére. Bátran állíthatom, hogy ez egy sikertörténet.
No de mi legyen a pékáruval? A paleo alapú étkezés kizárja a finomított liszteket, az ebből készült tésztákat az étrendből. És igazából nem nagyon tesz kivételt a teljes kiőrlésű lisztekkel kapcsolatban sem, bár az elhagyás időszakában ezekkel némileg megengedő. De hát a paleo pont attól szimpatikus, hogy nem merev, ügyesen tesz ajánlatokat az új ízek, alapanyagok megszokására.
Ezért készülök elsajátítani különböző "kenyérpótlókat" is, magamnak és a későbbiekben esetleg azon vendégeimnek is, akik a paleo étrendet követik.
Ennek egy fincsi próbája ez a mákkenyérke, ami még nem teljesen paleo, de már majdnem:))





Hozzávalók:

1/2 - 1/2 arányban graham liszt és darált mák
2 db fürjtojás
csipet só
1 kk. szódabikarbóna
víz, amennyit a szárazanyag felvesz, inkább lágyabb, galuskaszerűbb legyen a tészta.

Elkészítés:

2 óra pihentetés után sütőpapírba csomagoltam a masszát és 280 fokra előmelegített sütőben kb. 30 perc alatt sütöttem készre. Félidőben 180 fokra csökkentettem a hőmérsékletet.

És akkor egy kiemelés a tudatosvásárló.hu-ról, hogy mi is tulajdonképpen a Graham-liszt:


Graham liszt (GL 200)
A Graham liszt abban különbözik a teljes kiőrlésű liszttől, hogy a liszt szemcsemérete nagyobb. A szervezetbe jutva a szénhidrát, mivel nagy szemcseméretű, lassan szívódik fel, illetve ezzel egyidejűleg étkezés után nem alakul ki olyan hamar éhségérzet. Nem mellékes a Graham lisztben található búzacsíra-, ásványianyag-, folsav- és B-vitamin-, továbbá kálium-, kalcium-, foszfor-, magnézium-, cink- és mangántartalom sem. Jobb a tápértéke, mert magasabb a vitamin-, ásványianyag- és rosttartalma.

Fogok ilyet többször is csinálni.

2 megjegyzés:

  1. Kipróbálom,tetszik az ötlet! Jól is néz ki.

    VálaszTörlés
  2. Csak szvsz de, a szódás kenyeret nem kell pihentetni mert nem fog kelni. Szódabikarbóna helyett sütőport használnék. Illetve víz helyet esetleg joghurtot vagy zefírt. És most befogom és csöndben olvasok tovább.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails