2012. április 19., csütörtök

Nyúlmáj zöldborsós rizzsel, friss zsályával, citromfűvel

A nyúlmáj szerintem egyike a legfinomabb belsőségeknek, én legalábbis ízletesebbnek tartom a csirkemájnál is, bár zsengeségben hasonlatos hozzá.
Vendégeinknek legszívesebben a háztáji húsainkból készült ételeket ajánlom ki, ez is a repertoárunkat színesíti. Remélem, lesz, aki kedvet kap hozzá:))
A különlegessége még abban is rejlik, hogy fűszerezése nem a leggyakoribb (rozmaring, majoránna, bors, esetleg alma, mustár), hanem a kiskertekben éppen mostanában már szedhető friss zsálya és citromfű.

Én most így készítettem:

Hozzávalók:

25 dkg nyúlmáj
25 dkg zsenge zöldborsó (mirelit)
50 dkg főtt rizs
1 nagy fej hagyma
só, marék zsálya és citromfű (friss)

A zöldborsót és májat együtt tettem fel párolóedényben gőz fölé. (Egy időben fognak megpuhulni) Ezzel a módszerrel tulajdonképpen nagyon egészségesen készítjük el a májat és a borsót is, sokkal több ízt, vitamint megtartanak magukban. No a wellnessnek a következő lépéssel adtam egy "pofont", hisz a hagymát disznózsíron dinszteltem meg, és mikor üvegesre pirult, hozzákevertem az előzőleg sós vízben megfőzött rizst.
A párolt borsóval, májjal laza mozdulatokkal összedolgoztam, és az apróra csipkedett fűszernövényeket beleforgattam.
Érdemes fedő alatt tartani tálalás előtt, hogy az ízek még jobban "összeérjenek".

2 megjegyzés:

  1. Ez nagyon jó! Biztos, hogy kipróbálom ezzel a fűszerezéssel. Ajánlom mindenkinek kóstolja meg a nyúlmájat, a legfinomabb mind közül!

    VálaszTörlés
  2. Szia Zsuzsa! Fűszerem már van hozzá!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails