2011. június 13., hétfő

Bodzaszörp reszelt almával

Lement a bodzaszezon, legalábbis a virágé, és én csak most készítek bejegyzést az idei bodzaszörpömről, vagyis ivólevemről. De hát két hete úgyis minden bejegyzés a bodzáról szólt, úgyhogy most talán érdekesebb leszek:))) Annál is inkább, mert az idei bodzavirág gyűjtésemet almával készítettem el, és valljuk be, ez már egy óriási változtatás a hagyományos receptekkel szemben!:))
Lássuk, hogyan is bolondítottam meg ezt az egyszerű innivalót:

25 db bodzavirág tányér
3 liter víz
1 kg kristálycukor
1 evőkanál citromsav
1 egész citrom felkarikázva
2 db alma lereszelve

képezte az összevegyíteni valókat, azaz a vizet először a cukorral felforraltam, majd langyosra hűtve öntöttem az üvegekbe előkészített virágokra illetve reszelt almára. A citrom és a citromsav is az üvegekben várta a nyakon öntést.
24 órát lefedve hűvös, sötét helyen tároltam (kamra), másnap átszűrve és jól behűtve fogyasztható!
Egypár napig eláll, azután kissé erjedni kezd és úgyis finom!


2 megjegyzés:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails