Gránátos kocka, vagy grenadírmars, icipicit másképp

Nálunk ez az étel az egyik főkaja! Családom nem bír betelni vele, és ez vonatkozik lányom és férjem gyerekkorára is. Vagyis mindig, mindenkor nyerő volt, ha kedveskedni akartam nekik. És mily csodás, hogy ezért az ételért, és alapanyagaiért nem kell a világ végére menni!
Persze jellemző az ilyen egyszerű ételekre, hogy azért rá kell érezni elkészítésük módjára, nekem sem sikerült, és sikerül mindig egyformán. A legtöbb a hozzáálláson és a ráfordított időn múlik: most is vallom, hogy a legegyszerűbb ételek is akkor varázslatosak, ha teljes valónkat adjuk elkészítésükkor, nem csinálunk mellette 6 más dolgot - a rutin majd úgyis előhozza a végeredményt, jelszóval. Ez nem igaz: mindig és mindig teljes odaadásunkra van szükség. (Ez persze igaz az élet más területeire is!)
A megszokott recept (zsír, krumpli, hagyma, kockatészta, pirospaprika, só, bors) bármelyik gasztro oldalon elérhető. Pl. itt:
http://www.tutireceptek.hu/granatos-kocka
 Én sem csinálom másként: olaj helyett viszont kizárólag disznózsírt használok, jobb napokon saját kiolvasztásút.
Amiért a mai poszt született, az kedves olvasóim bátorítása a megszokottól való kitérőkre, mint most nálam is, hisz  pusztán azzal  értem el egy kicsit más ízt - finomat, kellemeset, mindenki által dicsértet -, hogy a hagymát újhagymaszárra váltottam ki, és ezzel ízében és küllemében egy kicsit mást varázsoltam ebbe az egyszerű étekbe.

Megjegyzések

  1. Nagyon kedvelem. Főleg tejfölös uborkasalátával.

    VálaszTörlés
  2. nekem is egyik kedvenc ételem, fejes salátával, hm...mégis ritkán esszük, nem is tudom miért

    anyukám nem tésztával, mindig nokedlivel csinálta, én meg pennével, farfalléval készítem :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Füstölt nyúlcomb

Nyúlszalámi

Feta sajt készítés