Egy újabb pásztorétel - Fokhagymás sajtleves kucsmagombával

Itt a kucsmagomba szezon, a rejtekhelyek olyan titkosak, hogy van, aki inkább a feleségét adja kölcsönbe, minthogy elárulja kucsmagomba-lelőhelyét....
Nos, a recept rém egyszerű:

Legyen 8-10 kucsmagombád, 5-6 gerezd fokhagymád, és egy jó darab aromás kecskesajtod...A fűszerezéshez kell még só, bors és lehetőleg friss bazsalikom, némi csípős paprika. (Ha nem lenne eléggé aromás a kecskesajtod...:)))

A gombát megtisztítva, felaprózva együtt teszem fel forrni a sajttal és a fűszerekkel. Itt mindössze az arányokra kell figyelni: ennyi hozzávalóhoz nehogy 2-3 liter vizet tégy, elég a liter, vagy a másfél. A gomba puhulásáig kell főzőcskézni, addig a lereszelt sajt is elolvad a lében. A kucsmagomba nagyon finom levet ereszt, ezért nem gondolom, hogy hús-alaplével kéne próbálkozni - de aki akarja, azt is megteheti. Így veszít a pásztorleves fogalmában, de ihaj, több is veszett Mohácsnál...A jó sok fokhagyma apróra elnyomkodva, a borssal, bazsalikommal való dús találkozás a lében megadja ennek a levesnek az ízét.
Én még petrezselymes galuskával dúsítottam, de a buggyantott tojás is tökéletes választás ehhez a leveshez.
Egy csöpp tejszín nem hadakozott, hogy nem akarna belekerülni...




Megjegyzések

  1. Azt még nem tudom, hogy honnan veszek kucsmagombát, de a levest ki fogom próbálni. Fincsi lehet. A sajt itt lentebb nem kevésbbé.

    VálaszTörlés
  2. Már több éve is kacérkodok a gondolattal, hogy megkóstolom a kucsmagombát. Na de majd idén! :)

    VálaszTörlés
  3. Néztem az utolsó fotót és csak nyeltem, és nyeltem!!!! (Ez meg az én problémám: kaptam ajándékba szárított vargányát, nyúlok a zacskóba, hogy egy kis göcseji gombalevest főzzek, hát tele volt mollyal. Előtte meg a lakás, csak nem tudtam honnan jönnek. Megtudtam!)

    VálaszTörlés
  4. Huu most aztän csak "pilläzok"!Mert meg soha nem ettem päsztor levest...es mert a kucsama gombät sem ismertem igazän.(Valahogy kimaradt a sväb konyhäbol..:))De ez fantasztikusan hangzik,biztos nagyon finom is!

    VálaszTörlés
  5. Csilla böködéje, MJ: ilyentájt szerintem a legtöbb piacon beszerezhető, bár kétségtelen, aki maga akarja gyűjteni, nincs könnyű dolga...

    Holdgyöngy: a gombát legjobb leszárítani, még a nyár folyamán, és úgy eltenni vászonba, vagy jól szellőző papírzacskóba. Sajnos, alaposan át kell vizsgálni, hogy ne szárítsunk fertőzött gombát, mert az a későbbiekben is átterjed az egészségesekre...

    Judwil: feltétlen javaslom, hogy próbáld ki a kucsmagombát, egy különleges ízzel leszel gazdagabb!!!

    VálaszTörlés
  6. húúú,dejóóóó

    úgy írtál, hogy könnybelábadt a nyelvem: isteni ízeket sejtek:))))
    klassz ez a poszt

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Füstölt nyúlcomb

Nyúlszalámi

Feta sajt készítés