Bubu cicám és a szaporulat...

Bubu cicám elérte az egyéves kort, és két hónappal ezelőtt az ivarérettséget is. Ez, ugyebár cicaszaporulatot jelent...Eleinte nem tudtuk biztosan, hogy Macsó cicánk - aki kandúr - az apuka-e, - s szerintem most sem bizonyos ez a lehetőség, mindenesetre a cicaalom "idegenkezűségre" utal, a született cicákban némi rozsdás beütéssel...
Bubu - szobacicaként - az almot a lakásban próbálta megszülni, mi ennek eléggé ellene voltunk, s mindent megtettünk annak érdekében, hogy a külvilágban találja meg a szaporulat "elejtését". A szalmabála mögött eléggé védett helyet találtunk neki, s jobb híján el is fogadta döntésünket, lévén, hogy első kiscicája már félig előbújt...
Nos, az egész vajúdást azért nem írnám le, nagyjából annyi az érdekes, hogy az öt kitolásból mindössze három élveszületés lett. Nem tudom, cicáéknál ez mennyire helytálló, hisz eddig csak "paraszt macsekok" voltak nálunk- betérő cicák, hellyel-közzel alommal, sokszor azt sem tudtuk hányan vannak.
Aztán, mivel a szalmabála persze fogyogatott a lovak és kecskék alá főleg, de a baromfiak és a nyulak is részesültek e gyönyörűségből - szóval a bála elfogyogatott, és Bubu nem látta biztonságban az almot, ezért őrült módon próbálta biztonságos helyre - azaz a lakásba becipelni őket. Nem nagyon örültünk tettének, ezért próbáltunk segíteni neki megtalálni a lehetséges megoldást. Először a lóistállók fölé vittem fel a kosarat szalmástól, kiscicástól, ám ez valamiért nem tetszett Bubunak, és egyenként hordta le a kölykeit. - Szintén be a lakásba...
Még két másik hely után végre megtaláltam a nyúlistállót, ahol a zárt ajtók mellett biztonságban tudhatta az almot akkor is, amikor épp vadászni indult, vagy csak a megérdemelt csirkeszárnyvégért kuncsorgott be a konyhámba....


Megjegyzések

  1. Gyönyörű kis cicák lesznek! :)
    Anno Szofi cicának két szülését asszisztáltam végig. Először 4, másodszor 7 kiskölyköt hozott a világra. Életem egyik legnagyobb élménye volt a szüléseit végignézni. És aztán persze a kiscicák növekedését, ahogy napról-napra egyre ügyesebbek, játékosabbak lettek. Sokszor órákig csak ültem és néztem ahogy egymással kergetőznek és hancúroznak. :)

    VálaszTörlés
  2. Látod nálunk is szaporulat gond volt, van, csak másként. Mi ott a "nagyszülők" szerepét töltjük be, mint az életben, a távoli nagyszülőkét. Bár. lehet ez többoldalú is, mert más szomszéd is jelezte kandúrunk ottani aktivitását. Olvastam a Bogi féle bejegyzést is, látod, micsoda híveid lettek! Nagy segítők is!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Füstölt nyúlcomb

Nyúlszalámi

Feta sajt készítés